• MillimilliN

    Någon som haft upprepade missfall?

    Under hösten har jag och min sambo försökt att skaffa barn (vi har inga barn sen tidigare). Jag blev gravid i början av Aug men fick missfall i sept. Blev gravid igen två veckor efter missfallet men fick sedan ytterligare ett missfall i oktober. Vi försökte igen, ovetandes om att vanligt glidmedel är spermiedödande/gör det svårt för spermier att simma och använde mkt glidmedel under försök 3 och denna misslyckades. Nu i början på dec plussade vi igen och har varit såå lyckliga, tills för några dagar sen då vi fick veta, under ett tidigt VUL, att graviditet avstannat - IGEN. Vi har alltså väldigt lätt för att bli gravida men graviditeten vill inte stanna längre än till vecka 5+0/6+0. Jag är 39 år men har ovanligt bra äggreserv. Mina äggstockar/äggledare/livmoder ser normala ut. Har välinställd diabetes typ 1 och hypotyreos. Tar Q10, Omega 3, d-vitamin, magnesium, Selen+vitamin E samt äter väldigt varierat. 


    Jag har bett om en utredning men de säger att vad de gör är att ta lite blodprover.
     
    Är det ngn annan som är i samma sits som vi som har värdefull information att ge oss? Vi vill så gärna ha barn och helst fler än ett men just nu ser det inte lovande ut.
    3 missfall på 4 månader har varit väldigt tufft.

Svar på tråden Någon som haft upprepade missfall?