• Sat 31 Dec 2022 16:27
    1288 visningar
    0 svar
    0
    1288

    Migrän/spänningshuvudvärk etc.

    Som rubriken talar så har jag nu haft problem med migränanfall & spänningshuvudvärk i ett ex antal år, Samt varit med om en lätt mc olycka där eventuellt whiplash konstaterats, Och av mina är de lika som andras anfall av helt olika grad/värk, Men knappast så jag spytt, eller blir ljus/ljudkänslig. Jag kan vara uppe & röra på mig med mera. Men frågan jag har idag är, Jag har haft nu sen ett par dagar 1-2 dagar en liten lätt brännande känsla på pannan just nästan i mitten av mina ögon & ovanför näsan, det ömmar men inte då jag rör eller känner där, samt känner vad jag uppfattar en bula(knöl liknande) Dock har jag inte slagit i någonting, Jag tar mina vanliga mediciner dagligen, men trots de så försvinner ej värken, Tar Treo 2 st/Alvedon 1grams 4 gånger per dag/inderal 4st per dag ibland 6st 10 mg(hjärtklappningsanfall) & Atarax samma som inderal också 10 mg, Alla mellan 4 timmars intervaller, & Jag har blivit beordrad av en doktor för att göra så, Jag är medveten om läkemedelshuvudvärk men det är det ej, Då skulle jag fått denna värk jag har idag tidigare,

    jag försöker inte tänka på detta då jag är som jag skrivit i mina övriga trådar lite lätt rädd/hypokondriker. Jag har blivit undersökt för detta sä många gånger & blivit röntgad, Ej svaga blodkärl eller något alls, Så jag tänker någonting livsfarligt kan det inte vara, Har testat haft kallt, funkar några minuter sen bränner det, Har ej haft vattkoppor utifall om någon kanske säger bältros,
Svar på tråden Migrän/spänningshuvudvärk etc.