• Entjejskonto

    Vilken hårfärg för ljusbrunt hår?

    Mitt hår på bilden, önskat resultat är som på bilden av färgen 

    Någon som kan något om hårfärger? Jag vill ha ljusbrunt hår! Bifogar bild på hur det ser ut nu. Vilken av dessa innehåller röda toner? Eller varma


    L'Oréal Paris Casting Natural Gloss Nougat Dark Blonde 623
    L'Oréal Paris Casting Natural Gloss Haxelnut 523
    L'Oréal Paris Excellence Universal Nudes Blonde 7U
    L'Oréal Paris Excellence Universal Nudes Dark Blonde 6U
  • Svar på tråden Vilken hårfärg för ljusbrunt hår?
  • Anonym (?)

    Om du vill ha ljusbrunt då kanske du ska färga ..... ljusbrunt?

  • Anonym (Mini)

    Brukar ofta använda Loreal Creme Casting. Men vill du ha ett varmare ljusbrun skulle undvika just de där Naturalgloss serien i samma serie. Den med 523, 623 osv ända upp till 923 då det är både kall och varm underton men den kalla är starkare. Har sett många bli missnöjda med just de. Blir färglöst och grått hos många. 
    Prova ev Creme Casting Chocolate Bonbon 634.
    Eller Blonde 700 blir ganska mörk. 
    Eller caramelblonde 834 för pigment och varma toner och sedan lägg på en neutral ljusbrun toning. Typ ljusbrun 600. 

  • Entjejskonto
    Anonym (Mini) skrev 2022-12-31 20:54:39 följande:
    Vilken hårfärg för ljusbrunt hår?

    Brukar ofta använda Loreal Creme Casting. Men vill du ha ett varmare ljusbrun skulle undvika just de där Naturalgloss serien i samma serie. Den med 523, 623 osv ända upp till 923 då det är både kall och varm underton men den kalla är starkare. Har sett många bli missnöjda med just de. Blir färglöst och grått hos många. 
    Prova ev Creme Casting Chocolate Bonbon 634.
    Eller Blonde 700 blir ganska mörk. 
    Eller caramelblonde 834 för pigment och varma toner och sedan lägg på en neutral ljusbrun toning. Typ ljusbrun 600. 


    Bonbon ser väldigt röd ut! 

    Är det denna du menar med ljusbrun 600? Casting Creme Gloss Intensivtoning Dark Blonde
    Hur kan man veta med alla färgnummer? Jag försökte googla men hittade ingen karta... Har provat L'Oréal Paris Excellence 6 dark blonde men den vart grön (provade en slinga)
     Är livrädd för gröna toner haha men vill inte ha för mycket rött heller. 
  • Anonym (Mini)
    Entjejskonto skrev 2022-12-31 21:07:52 följande:
    Bonbon ser väldigt röd ut! 

    Är det denna du menar med ljusbrun 600? Casting Creme Gloss Intensivtoning Dark Blonde
    Hur kan man veta med alla färgnummer? Jag försökte googla men hittade ingen karta... Har provat L'Oréal Paris Excellence 6 dark blonde men den vart grön (provade en slinga)
     Är livrädd för gröna toner haha men vill inte ha för mycket rött heller. 
    Nej inte kul med grönt. Kan bli så med blonda nyanser om man lägger på ljusbrun. Så kan man sätta en rödare ljus toning först för att tillsätta pigment för att få en fin ljusbrun färg och sedan helt enkelt på med den ljusbruna. 
    Färgnummer är ju en djungel men typ 1,2, +några till är askiga toner kalla toner sedan 3 guld, 4 koppar 6 röd, 5 mahogny typ.
    Första siffran ljushetsgrad. Typ 7 är blond. Ganska mörk egentligen. 
    Bonbon är väl 6 mörkblond, 3 guld och 5 mahogny. Den är fin. Har använt den. 
    Själv gjort misstaget förr att lägga på en ljusbrun färg utan rött i blont hår. Grön nyans :) Slände då på en kopprig toning och det blev bra. 
    Ja jag tänkte på den dark blonde annars Creme Casting. Finns kanske med lite guldigt inslag? 
    Garnier Nutrisse guldpralin (?) är fin, 7.3 blir ganska mörk med lite guld/värme i. 
Svar på tråden Vilken hårfärg för ljusbrunt hår?