• Elist95

    Nidblödning?

    ÄL 28/12, har sedan 30/12 haft ljusrosa tjocka flytningar. Gick på toaletten nu under morgonen och har då färskt klart blod på pappret när jag torkar mig. Kan det vara nidblödning? Någon som varit med om samma? 


    Kan tillägga att jag varit gravid en gång tidigare, som dock sluta i abort i v5/6 eftersom jag för tillfället var ung utan partner och det var oplanerat (blev gravid med kondom utan att killen fick utlösning i mig..). Så jag minns ej om jag hade några flytningar eller blödning då eftersom det inte fanns på kartan. Nu har dock jag och min sambo precis börjat försöka skaffa barn. Mao så la jag ej märke till symptom första gången mer än att jag reagera på just ömma bröst och tillslut 10 dagar försenad mens (har och har alltid haft väldigt regelbunden mens) 

    kan även tillägga att jag haft ömma bröst sedan dagen efter ägglossningen och lätt värk till och från i både livmoder och äggstockar sedan ÄL. 

  • Svar på tråden Nidblödning?
  • Anonym (SP)

    Om du hade ÄL den 28/12 så är det alldeles för tidigt för att det ska vara en nidblödning. Nidblödning brukar man få 1-2 veckor efter ÄL efter att embryot fäster i livmodern. Först ca 6 dagar (ibland lite längre) efter befruktningen så fäster embryot i livmodern. 

  • Symetrical

    Är du helt säker på när äl inföll? Tänker att om det skedde nån dag tidigare kan det ju vara en nidblödning, det du fick idag. De rosafärgade flytningarna är dock svårare att härleda till infästning. Ev kan det ha varit en ägglossningsblödning som hängt kvar och kommit ut i små doser och färgat flytningarna, även om jag tycker att det borde varit mer orangefärgade isf, då gammalt blod ju är brunt och utspätt i flytningar blir de orange. 


    Håller tummarna att det är en graviditet på g för dig 😊

  • Anonym (En annan)

    Det är för tidigt för mid blödning, ca en vecka efter ÄL fäster ägget och det kan komma en liten blödning. Men det kan ju vara så att du hade ÄL tidigare än du räknat/tror.. 

Svar på tråden Nidblödning?