• dosnil

    Hur ska jag tänka?

    Gift kvinna i medelåldern med ett barn i tonåren och ett barn i lågstadiet. Min man har dålig hälsa och med sannolikhet kommer han att få ett sjukdomsbesked. Detta kommer att innebära mer beroende av mig. Vill skiljas men inte bara pga av det som troligen väntar. 
    Vi har sedan länge(år) ingen sex, ingen ömhet. Vi delar barn och ett bolån. Han vill aldrig något roligt inte ens när han mådde bra. Medveten om att jag inte har något vidare värde på köttmarknaden och planen är att leva själv och kämpa för mina barn. Tänker jag fel? Är jag en dålig människa, som lämnar en ev sjuk man?

  • Svar på tråden Hur ska jag tänka?
  • Kotten23

    nä. Lämna han du, skaffa ung fräsh man som kan både knulla å hitta på saker utanför sängen

  • Anonym (O)

    Det är nog ömsesidigt. Han verkar inte tycka om dig så mycket längre och han vill nog också avsluta förhållandet, men vågar inte riktigt ta steget, så det är nog bäst om du gör det. Då får ni båda chansen att hitta någon annan, alternativt leva ensam om man nu hellre vill det. 

  • Anonym (A)
    dosnil skrev 2023-01-02 12:07:55 följande:
    Hur ska jag tänka?

    Gift kvinna i medelåldern med ett barn i tonåren och ett barn i lågstadiet. Min man har dålig hälsa och med sannolikhet kommer han att få ett sjukdomsbesked. Detta kommer att innebära mer beroende av mig. Vill skiljas men inte bara pga av det som troligen väntar. 
    Vi har sedan länge(år) ingen sex, ingen ömhet. Vi delar barn och ett bolån. Han vill aldrig något roligt inte ens när han mådde bra. Medveten om att jag inte har något vidare värde på köttmarknaden och planen är att leva själv och kämpa för mina barn. Tänker jag fel? Är jag en dålig människa, som lämnar en ev sjuk man?


    Nej, verkligen inte. Han har ansvar för sin hälsa och sitt liv. Om er relation var dålig innan, lär den inte bli bättre i framtiden. 
  • Skogstrollet19

    Du är ingen dålig människa för det. Ett förhållande är ingen tvångsförening. Om du inte mår bra i detta är det viktigt att du ändrar någonting för att må bättre. Att lämna ett förhållande är så gott som alltid omtumlande oavsätt orsaken till separationen. Gå din väg, även för barnens skull eftersom de kommer definitivt må bättre med en mamma som mår bra. 

  • dosnil
    Skogstrollet19 skrev 2023-01-02 12:21:44 följande:

    Tyvärr så himla märkliga inlägg här... 


    Ja tyvärr, frågan är seriöst menad 
  • Anonym (spänning)
    Skogstrollet19 skrev 2023-01-02 12:17:29 följande:

    Gå din väg, även för barnens skull eftersom de kommer definitivt må bättre med en mamma som mår bra. 


    Madonna, som har ett flertal relationer med yngre män i bagaget. Alla hennes fyra senaste relationer har varit med män som är cirka 30 år yngre än henne själv.

    Relationsexperten Marie Hagberg tycker att trenden är tydlig.


    ? Västerländska kvinnor har i dag en stark position i samhället och både kan och vågar ta för sig mer än tidigare. Ingen man behöver försörja oss och vi väljer själva vem vi vill leva med, säger hon.


    Hon ser två starka fördelar med relationskombon yngre man och mogen kvinna.


    - Kvinnans sexualitet är oftast som starkast runt 40, alltså när mannens börjar avta. Att då träffa en yngre man kan göra underverk för samlivet. Kvinnor lever längre än män, och genom att träffa en ung man slipper kvinnan vara vårdare åt sin man eller bli änka tidigt, säger Marie Hagberg.


    Allt är bättre med en yngre man: jämställdheten, omtänksamheten, sexet
  • dosnil

    Ge dig.


    Anonym (spänning) skrev 2023-01-02 12:35:05 följande:
    Madonna, som har ett flertal relationer med yngre män i bagaget. Alla hennes fyra senaste relationer har varit med män som är cirka 30 år yngre än henne själv.

    Relationsexperten Marie Hagberg tycker att trenden är tydlig.


    ? Västerländska kvinnor har i dag en stark position i samhället och både kan och vågar ta för sig mer än tidigare. Ingen man behöver försörja oss och vi väljer själva vem vi vill leva med, säger hon.


    Hon ser två starka fördelar med relationskombon yngre man och mogen kvinna.


    - Kvinnans sexualitet är oftast som starkast runt 40, alltså när mannens börjar avta. Att då träffa en yngre man kan göra underverk för samlivet. Kvinnor lever längre än män, och genom att träffa en ung man slipper kvinnan vara vårdare åt sin man eller bli änka tidigt, säger Marie Hagberg.


    Allt är bättre med en yngre man: jämställdheten, omtänksamheten, sexet
  • Anonym (Nja)

    Ja det är riktigt dålig stil att du anger hans sjukdom som en orsak för att lämna honom. Däremot naturligtvis inte resten. Du måste leva ditt liv som du vill, skilj dig du.

  • dosnil
    Anonym (Nja) skrev 2023-01-02 13:30:28 följande:

    Ja det är riktigt dålig stil att du anger hans sjukdom som en orsak för att lämna honom. Däremot naturligtvis inte resten. Du måste leva ditt liv som du vill, skilj dig du.


    Det va inte ens bra när han mådde bra. Eftersom jag jobbar inom vården vet jag vad det kommer att innebära för mig. Jag är rädd att barnen kommer att få betala i form av två föräldrar som inte kan resp orkar.
Svar på tråden Hur ska jag tänka?