• Anonym (Jana)

Hans vuxna barn som bor hemma hälsar inte på mina barn

Sambo sedan 8 år. Jag har vuxna barn som valde bo på egen hand när vi blev sambos. Hans barn bor med oss på heltid. Trodde ju det skulle vara något år bara, men dom är nu 27 och 25 år och bor fortfarande här. 

vi har haft problem få ihop våra familjer, men tänkt det blir så med nästan vuxna barn. Och att det kommer bli bättre när hans  mognat lite. 

i helgen kom min son 29 år med flickvän på besök och bodde här. Dom bor annars 30 mil bort.  Och jag blir lika arg varje gång. På hans ungar. Dom sitter på sina rum hela tiden. Den yngre av hans söner kom upp till oss i vardagsrummet och sa hej. Och gick vidare. Den andra kom inte ens och hälsade på mina barn. 

Nu har min som med tjej åkt iväg till costa rica, och jag skällde på min sambo. 

Sån jävla mansplaining han kör med, . min sambo. Säger ?börjar du nu igen? och ?fan jag får ont i magen att du aldrig är nöjd? och ?jaha, vi är sämst och ni bäst??. 

Men snälla, kommer det gäster till vårt hem ska dom väl känna sig välkomna! Och särskilt mina barn som då aldrig bott här!!! Man hälsar och pratar lite! Vanligt hyfs!!! Eller??

Och ja, jag vet, hans söner borde inte bo hemma! Dom betalar bara för mat. 

• Svar på tråden Hans vuxna barn som bor hemma hälsar inte på mina barn
  • Anonym (Jana)
    Anonym (hm) skrev 2023-01-02 14:30:51 följande:

nej...

Nej vaddå?
  • Anonym (Ghost)

Ja, det tillhör hyfs men det är inget måste. Släpp det bara. Konstigt att hans ungar beter sig som bortskämda tonåringar fortfarande. När ska de flytta ut dessutom...?

Nej, det här borde ni ha haft koll på innan ni flyttade ihop. Nu får du acceptera att det är så här hans barn är och förbered dig på att de kan nå 30-strecket innan de flyttar ut. Märkligt att de inte redan är sambos eller åtminstone flyttat ut.

Har de inget jobb?? Vad säger mannen om den här planeringen? När ska de UT??

Nej du ts, det här känns inte som en bra relation. Oavsett att ungarna flyttar ut så är mannens attityd och "problemlösningsförmåga" under all kritik.

PS: Det är inte mansplaining utan vanligt gnäll han håller på med.

• Anonym (Jana)
    Anonym (Ghost) skrev 2023-01-02 14:35:23 följande:

Ja, det tillhör hyfs men det är inget måste. Släpp det bara. Konstigt att hans ungar beter sig som bortskämda tonåringar fortfarande. När ska de flytta ut dessutom...?

Nej, det här borde ni ha haft koll på innan ni flyttade ihop. Nu får du acceptera att det är så här hans barn är och förbered dig på att de kan nå 30-strecket innan de flyttar ut. Märkligt att de inte redan är sambos eller åtminstone flyttat ut.

Har de inget jobb?? Vad säger mannen om den här planeringen? När ska de UT??

Nej du ts, det här känns inte som en bra relation. Oavsett att ungarna flyttar ut så är mannens attityd och "problemlösningsförmåga" under all kritik.

PS: Det är inte mansplaining utan vanligt gnäll han håller på med.

det som är kass är att han vänder det mot mig att jag är tjatig  som gör det jobbigt för honom att han får ont i magen! Men det handlar inte om HONOM! utan mina barn och hans barn 
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Jana) skrev 2023-01-02 14:38:39 följande:
    det som är kass är att han vänder det mot mig att jag är tjatig  som gör det jobbigt för honom att han får ont i magen! Men det handlar inte om HONOM! utan mina barn och hans barn 
    Nää, men varför måste du bry dig så otroligt mycket om detta...? Du verkar väldigt upprörd och det leder ju inte till något bra.

Hans ungar är ouppfostrade. Konstaterade fakta. Gå vidare med livet.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Alltså TS, att hans barn knappt hälsar och håller sig på sina rum, låter som ert minsta problem. Inte särskilt trevligt nej, men är det verkligen det du är mest upprörd över? 

Var tacksam över att du själv verkar ha barn som har mognat till självständiga ansvarstagande vuxna. Hur försörjer sig sambons barn? Vad har de för framtidsplaner? Har de nåt handikapp? Eftersom de beter sig som om de vore 10 år yngre än de är. 

Är pappan inte bekymrad över att hans vuxna söner lever och beter sig som tonåringar? 

• Anonym (Jana)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-01-02 16:56:24 följande:

Alltså TS, att hans barn knappt hälsar och håller sig på sina rum, låter som ert minsta problem. Inte särskilt trevligt nej, men är det verkligen det du är mest upprörd över? 

Var tacksam över att du själv verkar ha barn som har mognat till självständiga ansvarstagande vuxna. Hur försörjer sig sambons barn? Vad har de för framtidsplaner? Har de nåt handikapp? Eftersom de beter sig som om de vore 10 år yngre än de är. 

Är pappan inte bekymrad över att hans vuxna söner lever och beter sig som tonåringar? 

Nej pappan är ej bekymrad
  • Anonym

Det låter som ditt minsta problem just nu

• Anonym (Jana)
    Anonym skrev 2023-01-02 18:06:44 följande:

Det låter som ditt minsta problem just nu

Mitt minsta? Och vad är det största? 
  • Miss Skywalker

Jag är mer förvånad över hur du kan acceptera att de bor hemma fortfarande?

Svar på tråden Hans vuxna barn som bor hemma hälsar inte på mina barn