• Tue 3 Jan 2023 09:57
    19215 visningar
    4 svar
    4
    19215

    Mindre kraftfulla rörelser gravid v.39

    Jag har bf om 9 dagar och har igår och nu idag känt att bebisen rör sig på ett långsammare sätt, mindre kraftfullt. Igår kände jag rörelser, men dem var liksom inte som de karatesparkarna jag brukar känna, utan mer långsamma. Jag försökte trycka på magen på ett sätt som min bm visat att man kan göra när man väcker bebis, och då fick jag respons och kände rörelser, men dem känns liksom långsammare och mindre kraftfulla än vanligt. Samma nu på morgonen, jag har känt bebis, men rörelserna är lite mindre kraftfulla än vanligt. Någon som haft det såhär eller om vet om det är vanligt precis före BF? 

    Kan tillägga att jag kände minskade rörelser en gång tidigare, så ringde jag och åkte in för övervakning av hjärtljud, och allt såg då superbra ut. Dessutom vaknade bebben typ i bilen på väg till sjukhuset "-) 

  • Svar på tråden Mindre kraftfulla rörelser gravid v.39
  • Tue 3 Jan 2023 10:02
    #1

    Mitt tips är att ringa in, hellre vara säker!! 

  • Tue 3 Jan 2023 10:20
    #2

    Ju större barnet är desto mindre karate blir det. De får liksom inte plats. :) Men jag tycker ändå att du ska åka in och kolla läget. 

  • Tue 3 Jan 2023 11:17
    #3

    Nu är jag här igen Tungan ute Jag tycker du ska ringa in och berätta det du skriver här. Det är säkert ingen fara, men man skulle aldrig förlåta sig själv om något var tokigt och man inte gjort något. Jag upplevde ingen sådan förändring av rörelser på bebis innan han kom, men jag jobbade å andra sidan som en tok fram till bf så jag kanske bara inte reflekterade över det. Men prata med proffsen om det! Min BM sa att man alltid ska ringa in om man känner någon förändring i bebis rörelser eller i övrigt känner sig orolig. Jag håller alla tummar för dig och er! 

  • Tue 3 Jan 2023 16:44
    #4
    +2

    Bebisen har sen inlägget kommit igång rejält och gjort kullerbyttor och sparkat, så känner mig trygg med att allt är bra! Va bara igår kväll hen va lite lugnare, men idag är allt som vanligt. 
    Tack för era svar! 🙂

Svar på tråden Mindre kraftfulla rörelser gravid v.39