Vill olika saker?
Jag och min kille har varit tillsammans i snart tre år.
Vi älskar varandra men vi är väldigt olika
Lite bakgrund - jag har två barn på heltid, deras pappa dog 2018 så det är jag och barnen. Sen har jag fantastisk släkt osv som kan hjälpa mig men jag är ändå själv. Jag bor i radhus
Han har ett barn på halvtid och bor i lägenhet.
I början sågs vi mycket och vi blev som en familj. Jag tyckte om det och tyckte allt var bra ända tills han efter 1,5 år började förändras. Han behövde mer och mer egen tid och till slut kröp det fram att han får slut på energi när han är här.
Han är pedant och väldigt principfast med regler. Jag är inte pedant och mer liberal. Han bråkar mycket med sin dotter, jag och mina barn bråkar sällan. Kan ryka ihop med det löser sig på en kort tid.
Vi har nog båda kommit fram till att vi kan inte bo ihop, han skulle aldrig vara nöjd med hur vi sköter oss och vi skulle inte trivas om vi inte bara kan vara..
Jag känner inte längre att det är ett riktigt förhållande, han fattar inte varför vi behöver ha mer ... vi kommer inte nånstans när vi pratar för det handlar alltid bara om hans känslor och vad han behöver. Jag är ju väldigt bunden så kommer liksom inte iväg mer. Han vill ju heller inte att vi är där eftersom då måste det var enligt hans regler och jag kan ju anpassa mig men mina barn är 8 och 13 år, dom ska inte behöva gå på äggskal.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-04 12:04
Och vad min frågeställning är att visst är det kört? Vill inte det ska vara det men ser ingen framtid ...