Vad är en riktig dejt?
När någon pratar om att den varit på en riktig dejt va tänker ni att en riktig dejt är då?
Räknas en promenad eller att man bjuder hem någon och bjuder in personen i sovrummet?
När någon pratar om att den varit på en riktig dejt va tänker ni att en riktig dejt är då?
Räknas en promenad eller att man bjuder hem någon och bjuder in personen i sovrummet?
Jag skulle kanske säga att en riktig dejt innebär en aktivitet man gör ihop som tar längre tid än en promenad. T.ex. bio, fika, restaurang, bowling o.s.v. En promenad i skogen med fika/matsäck skulle jag dock räkna som dejt.
Många tjejer tycker att en promenad är ett tråkigt förslag om killen föreslår det, och tycker att han kan vara mer fantasifull än så.
Promenad är tidigt eller inte så intresserad. Fika samma sak. Bar kan vara alkis eller vilja sitta länge. Restaurang ska vara en med servitris för att vara seriöst. Restaurang plus bio/teater/konsert är superdejt.
Har även hört om folk som typ spelar padel som dejt, måste vara om fysiken är viktig för en.
Har även hört om folk som typ spelar padel som dejt, måste vara om fysiken är viktig för en.
Jag anser att en riktig dejt är när man bjudit ut till en. Inte bara när man nervöst lite casual frågar om personen vill ta en kaffe efter jobbet eller att man råkar ha samma väg hem och tar sällskap och pratar.
Däremot kan en dejt vara ganska anspråkslös ändå.
Jag anser att en riktig dejt är när man bjudit ut till en. Inte bara när man nervöst lite casual frågar om personen vill ta en kaffe efter jobbet eller att man råkar ha samma väg hem och tar sällskap och pratar.
Däremot kan en dejt vara ganska anspråkslös ändå.
En riktig dejt för mig, är väl själva avsikten med att båda vill ge det tid till att se om det finns något mer än bekantskap och vänskap mellan en. Vad man sedan gör, tänker jag är mindre relevant.
En riktig dejt för mig, är väl själva avsikten med att båda vill ge det tid till att se om det finns något mer än bekantskap och vänskap mellan en. Vad man sedan gör, tänker jag är mindre relevant.