• Anonym (Ensam)

    Privat donation

    Blev gravid vid privat spermadonation via heminsemination och jag är 45 år. Är inte det otroligt! Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Gissar att familjerätten kommer att vara hårda vid faderskapsutredningen. Kan jag förlora mitt barn om jag uppger okänd fader/donator. Kan tänka mig att de blir som tokiga i min kommun.

  • Svar på tråden Privat donation
  • Anonym (Jenny)

    Du får väl öva in en bra story, och memorera alla detaljer noga. Typ att du lärt känna en kille på Tinder, setts på stan och hemma hos dig, och att han sedan avmatchat dig, ljugit om sitt namn, osv. 

  • Anonym (Ensam)

    Tinder å sånt är inte min grej. Kanske blir en jäkligt knepig berättelse. 😵?💫 

  • Anonym (Oj)
    Anonym (Ensam) skrev 2023-01-04 19:40:22 följande:

    Tinder å sånt är inte min grej. Kanske blir en jäkligt knepig berättelse. 😵?💫 


    Och hur ska de veta det? 
  • Anonym (Emma)

    Du kanske var på en kryssning/resa?Eller du säger ärligt hur det är.Ingen kommer att ta barnet ,finns flera där fadern är okänd.

  • Tow2Mater

    Bryr du dig inte om ditt barn? Det är barns rättighet att veta vilka dess föräldrar är. Och vilket manligt stolpskott går med på heminsemination idag, eller var det medvetet av er båda för att lura till er bidrag utan att han behöver betala? Om inte, varför inte bara tala om för dem vem som är pappan?

  • mammatill6

    Barnet har rätt till sin pappa. O glöm inte att pappan har all sin rätt att komma o vilka va delaktig

  • Friger

    Nä, du kan förlora underhållet från staten om du inte samarbetar med familjerätten.

    Staten går nämligen in som "pappa" och betalar underhåll vid "fader okänd".

    Grundregeln när du ljuger är att tala sanning så mycket som möjligt.

    Du kan berätta precis som det är egentligen. Bara ändra på den lilla detaljen om hur ni hade kontakt.

    Men hade ni kontakt via telefon eller liknande så kommer de sannolikt att kunna spåra honom.

  • Anonym (Julia)

    Du kan försöka lura dem, men idag är faderskapet relativt enkelt att fastställa genom dnasökning på diverse DNA-sajter. Både din kommun och barnet själv kan ta reda på vem pappan är. 


    Bättre då att säga som det är så att vi övriga slipper betala för ert barn. 

  • Anonym (?)

    Varför inte bara berätta vem pappan är, vad är problemet?

Svar på tråden Privat donation