• Anonym (ts)

Please ge mig tips på billig kattmat

Jag har volontär jobbat en del på katthem så jag vet att billigt foder är lika bra som dyrare. Vill bara ha tips på blötfoder, torrfoder har jag väldigt mycket (och dyrare modell) av. Även billig kattsand skulle verkligen uppskattas.

Är extremt fattig denna månad. Tack på förhand.

• Svar på tråden Please ge mig tips på billig kattmat
  • Anonym (Lizzy)

Köper Mjau torrfoder till min kisse.
    Cattia kattsand tycker jag är bra med.

• Anonym (ts)
    Anonym (Lizzy) skrev 2023-01-04 19:36:48 följande:

Tack, min katt fick mjau av uppfödaren när han var liten. När jag försökte ge honom det åt han inte. Men han är 6 år nu så jag provar igen imorgon.
    Catia tycker jag också är en av de bästa, men är inte den rätt dyr?
  • Anonym (B)
    Anonym (Lizzy) skrev 2023-01-04 19:36:48 följande:

Nu var det ju blötfoder ts ville ha tips på, inte torrfoder. 
  • Anonym (Kitty)

Köp något med högt näringsinnehåll.... Så äter katten minde. Att billigt skulle vara lika bra som dyrt köper jag inte. Billigt är mer utblandat med vätska och katten behöver därmed äta mer för att bli mätt och få i sig all näring. Kolla typ Friends helfoder? Då slipper du jocka med blötfoder också. Då räcker torrfodret. Kattsand har jag tyvärr ingen aning om....

• Anonym (Lizzy)
    Anonym (B) skrev 2023-01-04 19:41:17 följande:
    Nu var det ju blötfoder ts ville ha tips på, inte torrfoder. 
    Missade det.
  • Anonym (Lizzy)
    Anonym (ts) skrev 2023-01-04 19:41:09 följande:
    Tack, min katt fick mjau av uppfödaren när han var liten. När jag försökte ge honom det åt han inte. Men han är 6 år nu så jag provar igen imorgon.
    Catia tycker jag också är en av de bästa, men är inte den rätt dyr?
    Missade att det var blötmat du var ute efter.

Kolla i lågprisaffärer om du har möjlighet, tex dollarstore.

Min erfarenhet av den billigaste kattsanden är att den blir dyrare i längden då den börjar stinka med en gång nästan. Särskilt sån utan klumpar.

Billigast annars är nog pellets men då behöver du köpa sån låda med gallerbotten. 
  • Anonym (ts)
    Anonym (Kitty) skrev 2023-01-04 19:47:58 följande:

Köp något med högt näringsinnehåll.... Så äter katten minde. Att billigt skulle vara lika bra som dyrt köper jag inte. Billigt är mer utblandat med vätska och katten behöver därmed äta mer för att bli mätt och få i sig all näring. Kolla typ Friends helfoder? Då slipper du jocka med blötfoder också. Då räcker torrfodret. Kattsand har jag tyvärr ingen aning om....

Jag ger honom Royal Canin torrfoder för kastrerade innekatter. Men han är van att få lite blötfoder också. Kanske går att avvänja det?
  • Anonym (ts)
    Anonym (Lizzy) skrev 2023-01-04 20:33:04 följande:
    Missade att det var blötmat du var ute efter.

Kolla i lågprisaffärer om du har möjlighet, tex dollarstore.

Min erfarenhet av den billigaste kattsanden är att den blir dyrare i längden då den börjar stinka med en gång nästan. Särskilt sån utan klumpar.

Billigast annars är nog pellets men då behöver du köpa sån låda med gallerbotten. 
    Hade en sån låda med pellets för ett par år sedan. Han avskydde den så jag tog tillbaka den vanliga lådan. Jag håller med när det gäller sand. Kanske kör på catia iaf.
  • Anonym (Kitty)
    Anonym (ts) skrev 2023-01-04 20:34:17 följande:
    Jag ger honom Royal Canin torrfoder för kastrerade innekatter. Men han är van att få lite blötfoder också. Kanske går att avvänja det?
    Ok! Så braGlad Blötfodret är ju inget han behöver i så fall... Men är han van att få det så. Testa avvänja lite försiktigt. Ge lite mindre portioner av det istället för att plocka bort helt. Det är ju mest en guldkant och lyx för honomGlad
  • Anonym (Köttbullar)

Jag ger min kisse två råa, köttbullar per dag. Typ 2 tsk vardera. Bara nötfärs, alltså, inte kryddor ock så. Kycklinglever, kycklinghjärtan och äggula får hon också. Det är billigt alltihop. 

Svar på tråden Please ge mig tips på billig kattmat