• Anonym (Livet)

Fick någon annan de bästa åren?

När någon vid 40+ blir singel efter ett långt förhållande, och sedan ger sig ut i dejtingsvängen igen, fick någon annan de bästa åren då?

• Svar på tråden Fick någon annan de bästa åren?
  • Mrs Moneybags

Livet blir i mångt och mycket vad man gör det till. Man kan ju lika gärna ha sina bästa år framför sig som bakom sig, det är glädjen i att inte veta exakt hur livet kommer bli. Men att ge upp vid 40, det skulle jag inte göra. 

Tvärtom! De bästa åren kan ofta vara när man är barnfri igen och har bättre ekonomi och frihet att göra lite som man vill... Av mina bekanta som verkar ha roligast och bäst relationer är de flesta över 50 och särbos som reser och har kul tillsammans. 

• Anonym (Livet)
    Mrs Moneybags skrev 2023-01-05 10:16:13 följande:

Livet blir i mångt och mycket vad man gör det till. Man kan ju lika gärna ha sina bästa år framför sig som bakom sig, det är glädjen i att inte veta exakt hur livet kommer bli. Men att ge upp vid 40, det skulle jag inte göra. 

Tvärtom! De bästa åren kan ofta vara när man är barnfri igen och har bättre ekonomi och frihet att göra lite som man vill... Av mina bekanta som verkar ha roligast och bäst relationer är de flesta över 50 och särbos som reser och har kul tillsammans. 

Men man åldras ju och är oftast snyggast i kroppen innan man blir 40. Det måste ju ha viss betydelse?
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Livet) skrev 2023-01-05 10:17:33 följande:
    Men man åldras ju och är oftast snyggast i kroppen innan man blir 40. Det måste ju ha viss betydelse?
    Vad har det för betydelse, menar du?

En 20-åring är snyggare än en 30-åring också, men det betyder väl inte att man automatiskt är lyckligare som 20-åring? 

Enligt min erfarenhet har kroppens utseende rätt liten betydelse för hur "bra" ens liv är, såvida man inte är extremt överviktig. 
  • Anonym (Livet)
    Mrs Moneybags skrev 2023-01-05 10:59:07 följande:
    Vad har det för betydelse, menar du?

En 20-åring är snyggare än en 30-åring också, men det betyder väl inte att man automatiskt är lyckligare som 20-åring? 

Enligt min erfarenhet har kroppens utseende rätt liten betydelse för hur "bra" ens liv är, såvida man inte är extremt överviktig. 
    Utseendet och ungdomlighet är viktigt för många när det handlar om t ex sexuell attraktion.
    Jag tycker att det verkar som att just kroppen och hur man ser ut har stor betydelse för många.
  • Anonym (Ilo)
    Anonym (Livet) skrev 2023-01-05 10:17:33 följande:

Alla åldras ju?
    Jag som 40 vill ju inte ha en man som är/ser ut som 20. Jag vill ha en man som ser ut som sin ålder.

Det är ju vi människor/trend som bestämt att det är det unga idealet som är snyggast. Vilket är konstigt för varje ålder har ju sin charm. 

Visst det var kanske roligt att vara ung och se bra ut, men för min del är utseendet det jag minst skulle gå efter om jag sökte en man. jag vill hellre ha trygghet och trivas tillsammans. Då får han se ut som han gör, helt enkelt. 

• Anonym (Ilo)
    Anonym (Livet) skrev 2023-01-05 11:02:08 följande:
    Utseendet och ungdomlighet är viktigt för många när det handlar om t ex sexuell attraktion.
    Jag tycker att det verkar som att just kroppen och hur man ser ut har stor betydelse för många.
    Tror du det i det långa loppet?

På sociala medier så är alla unga, snygga och filtrerade.

Går man ut i livet så ser de flesta ut som folk gör mest, finns i alla utseenden och former och de flesta är i förhållanden även om de inte är unga 10-poängare.
  • Fjäril kär
    Anonym (Livet) skrev 2023-01-05 11:02:08 följande:
    Glöm inte att det finns många som blommar ut och blir rejält snygg efter en skilsmässa. Tappar vikt, börjar ta hand om sig själv etc och faktiskt blir snyggare än dom nånsin varit. 

Titta omkring dig ute i samhället, dom snygga kvinnor du ser, inte är alla 25 eller hur? 

Och vad som anses attraktivt är ju ytterst personligt. 
  • Anonym (Bobbo)

Jag förstår inte frågan, vad menas med fick de bästa åren? Hade det varit annorlunda om personen varit singel innan?

• Anonym (Vanita)

Vad menar du med de bästa åren? Jag tolkar det som de år man mår som bäst och njuter mest av livet, men du verkar tolka det som hur kroppen ser ut?

• Anonym (Livet)
    Anonym (Bobbo) skrev 2023-01-05 11:20:21 följande:

Jag förstår inte frågan, vad menas med fick de bästa åren? Hade det varit annorlunda om personen varit singel innan?

Man förändras och åldras, saker händer med kroppen. Både utanpå och inuti. Man är inte likadan längre som när man var yngre. Man var mer energisk, starkare, orkade mer. I mäns fall, mer virila.
Svar på tråden Fick någon annan de bästa åren?