• Anonym (Lex)

    Förbannelse som hämd?!

    Min man och där av mig och vår familj har haft 2 enormt tuffa år pga att hans arbete. De har gjort så han blivit utbränd. Min man är VD och har haft otroligt mycket ansvar, vilket ingår i rollen, MEN de här människorna är onda, manipuleranade och ja.. De har gjort så att min man är drabbad IGEN och de har varit så hemska. Så småningom kommer min man försöka ta sig ur företaget, när han orkar men nu känner jag bara, att framförallt 2 av personerna skulle behövas straffas. De får så många att må dåligt och jag tror att en av dem är psykopat. Jag kan inte gå in på allt vi varit med om men.. Kan man ge en eller flera en förbannelse?!? Jag har aldrig tänkt i de här banorna och tror inte på sånt egentligen men OM NÅGON kan.. Sånna här människor ska inte bara gå genom livet och förstöra folkt liv utan konsekvenser.

  • Svar på tråden Förbannelse som hämd?!
  • Mrs Moneybags

    Du tycker inte att kasta en förbannelse låter som något en psykopat skulle göra?

    Svaret är förstås nej, man kan inte kasta förbannelser på folk och även om man kunde det är det helt fel väg att gå.

    Låt din man sköta sitt jobb själv och hitta något nytt där han kan blomstra och må bra. 

  • Anonym (Häxan)

    Jag håller med om att förbannelse är fel väg att gå. Men med det sagt så har jag upplevt en befrielse i att acceptera mina onda tankar. Man behöver inte agera på dem men jag tycker nog att det är okej att ha dem, särskilt mot dem som gör en illa. Se till att du inte mår dåligt själv bara. 

  • Anonym (Janne Långben)

    Finns rövhål på alla arbetsplatser och det är vanligt med konflikter, hat, lägner och allt möjligt.

    Låter som han bör tar sig ur det där företaget.

Svar på tråden Förbannelse som hämd?!