• Susejkcarc

    Tidiga symptom?

    Hej!
    Jag och min partner har precis valt att börja skaffa barn. Vi planerade in myspyset både innan, under och efter ägglossningen som var 31/12. Dagen efter började jag bli svullen i magen och har haft molvärk sedan dess. Kändes nästan pirrande ett tag. Har aldrig haft det såhär efter ägglossning innan. Kan ju tillägga att jag inte gått på några preventivmedel utan vi har kört med kondom.
    På ÄL+3 blev jag otroligt gasig, det kommer från båda hållen och jag har aldrig varit med om något liknande. Och sedan igår ÄL+4 har jag blivit trött, gråter för minsta lilla och är väldigt lättirriterad.
    Jag vet att jag inte borde känna något ännu, men detta är symptom jag inte märkt av innan. Är det någon som varit med om liknande symptom och vet vad det kommer från?

  • Svar på tråden Tidiga symptom?
  • svansmamman
    Susejkcarc skrev 2023-01-05 21:42:29 följande:
    Tidiga symptom?

    Hej!
    Jag och min partner har precis valt att börja skaffa barn. Vi planerade in myspyset både innan, under och efter ägglossningen som var 31/12. Dagen efter började jag bli svullen i magen och har haft molvärk sedan dess. Kändes nästan pirrande ett tag. Har aldrig haft det såhär efter ägglossning innan. Kan ju tillägga att jag inte gått på några preventivmedel utan vi har kört med kondom.
    På ÄL+3 blev jag otroligt gasig, det kommer från båda hållen och jag har aldrig varit med om något liknande. Och sedan igår ÄL+4 har jag blivit trött, gråter för minsta lilla och är väldigt lättirriterad.
    Jag vet att jag inte borde känna något ännu, men detta är symptom jag inte märkt av innan. Är det någon som varit med om liknande symptom och vet vad det kommer från?


    Det man kan säga med säkerhet är att symptomen du beskriver i vart fall inte beror på en graviditet, då det är alldeles för tidigt. Kroppen har inte börjat producera gravidhormon så tidigt som fyra dagar efter äl, dvs hormonet som också ger gravidsymptom.

    Symptomen du beskriver är ju på inget sätt exklusiva för graviditet utan kan ju bero på en uppsjö olika saker. Virus, matintag, sömn, andra hormoner osv osv. Nu vet jag inte om du med säkerhet vet när äl inföll (dvs om du testat med äl-test alt temp eller om du gått via app som genom algoritm räknar ut det) men det är inte omöjligt att känna av när ägget väl släpper vid ägglossning, så kanske kan det varit den pirrande känslan du beskriver. 


    Jag håller tummarna för att du snart plussar! ❤️

Svar på tråden Tidiga symptom?