• Ettanvandarnamn123

    BIM februari 2023

    Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

    När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

  • Svar på tråden BIM februari 2023
  • Mumlanz

    Hoppade in i januari-tråden igår, men sen kom mensen idag, så jag hänger på här istället och hoppas på ett plus i februari 😊 


    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket

  • Anile

    Igår kom mensen och det innebär en ny tråd. 
    Nu kommer vi vara på 6:e försöket. 
    Vi är inte så uppstressade kring att det verkar ta tid, men det är lite tråkigt ändå när man vill så gärna. Vi har velat ha ett syskon till vår dotter länge, men har väntat in det för att det ska passa med jobb osv. 
    Men det känns lite dumt såhär i efterhand eftersom det kan ta tid. Men ja, vi litar på ett det kommer bli ett plus snart. 

    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket

  • Ettanvandarnamn123

    Vad kul med så många med första barnet! Hur gamla är ni? Jag är 31 år, inte varit så barnsugen förrän nu och mest fokuserat på att resa och göra allt det där som blir ?lite jobbigare? med småbarn. Känner mig rätt redo nu men bebisen verkar inte dyka upp.

    Taktiken denna månad kommer nog att vara att ligga varannan dag fram tills BIM och varje dag under den mest fertila perioden. Tempar inte och tar inga test, använder bara app :) 

    Min man och jag har slutat med alkohol och dricker knappt kaffe, försöker röra på oss lite mer och äter kosttillskott.


    Anile, jag förstår dig! För alla andra runt omkring mig har det gått direkt eller till och med varit ett ?hoppsan? så naivt trodde jag att det skulle gå fort för mig med?hur lång tid tog det för dig med första barnet? 

  • hopemalin

    Wiiie har letat efter denna listan 😀 Var med i januari-listan, men då mensen kom ganska punktligt (hade BIM den 7/1, den kom igår den 6/1 🙃), så hoppar jag hit 🤗

    Uppdaterar listan. Har beräknad ägglossning runt den 23-25/1, så gissar att BIM är den 8/2. Jag får gå in och ändra sen när jag vet lite mer exakt 🤗

    Känns så fint att följa alla i sådana här listor & trådar ❤️🥰


    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    ~ 8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket

  • Ettanvandarnamn123
    hopemalin skrev 2023-01-07 19:22:22 följande:

    Wiiie har letat efter denna listan 😀 Var med i januari-listan, men då mensen kom ganska punktligt (hade BIM den 7/1, den kom igår den 6/1 🙃), så hoppar jag hit 🤗

    Uppdaterar listan. Har beräknad ägglossning runt den 23-25/1, så gissar att BIM är den 8/2. Jag får gå in och ändra sen när jag vet lite mer exakt 🤗

    Känns så fint att följa alla i sådana här listor & trådar ❤️🥰


    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    ~ 8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket


    Vi hade samma upplevelse då! Beräknad BIM 7e men den kom 6e :) för mig var det rätt väntat, och har en idé om att jag vill resa iväg i juni, vilket inte hade varit ok med alla bolag om jag varit gravid nu, så detta betyder att jag kan resa i alla fall! Men hoppas på att bli gravid denna gång! lite segt med ovissheten och inte kunna planera livet mer än några månader framåt tycker jag. 
  • Annda97
    1/2 smoff, 1a barnet, 4e försöket
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    ~ 8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
  • Annda97
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    ~ 8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
  • PernillaAndersson

    Är 37 och det har inte varit rätt tid för mig förrän nu, pga jobb och dåliga förhållanden. Tempar och ältestar inte men har tänkt göra ett fertilitetstest denna månaden. Vi har mys rätt regelbundet så jag hoppas att vi ska lyckas pricka in äl.

  • Anile
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-01-07 16:39:20 följande:

    Vad kul med så många med första barnet! Hur gamla är ni? Jag är 31 år, inte varit så barnsugen förrän nu och mest fokuserat på att resa och göra allt det där som blir ?lite jobbigare? med småbarn. Känner mig rätt redo nu men bebisen verkar inte dyka upp.

    Taktiken denna månad kommer nog att vara att ligga varannan dag fram tills BIM och varje dag under den mest fertila perioden. Tempar inte och tar inga test, använder bara app :) 

    Min man och jag har slutat med alkohol och dricker knappt kaffe, försöker röra på oss lite mer och äter kosttillskott.


    Anile, jag förstår dig! För alla andra runt omkring mig har det gått direkt eller till och med varit ett ?hoppsan? så naivt trodde jag att det skulle gå fort för mig med?hur lång tid tog det för dig med första barnet? 


    Jag är 33 år. Vi har tidigare en dotter på 9 år. Hon blev till på första försöket, och nu är vi inne på bebis nr 2 och försök 6. 
    Det är lite jobbigt ejumed att hon blev till på första försöket och nu tar det "tid". Normalt verkar ju vara 7-8 månader men för en del kan det ta upp ett år eller mer. 
    Jag hoppas att det blir vår tur snart :)
    Jag tror att det är många som säger så? och att det inte är så många som pratar om att det kan ta tid, men det är min gissning. 

    Jag följer min menscykel med både Natural Cycles (gjort i 5 år snart) samt ägglossningstester för att jag vill ha koll då min menscykel är oregelbunden ibland. 

Svar på tråden BIM februari 2023