• Dalarna91

    Temp vid ma

    Hoppas någon kan hjälpa med svar. 
    Jag har haft 2 mf och 1 ma. 
    Plussade igår med starkt pluss. 
    Mitt senaste mf va 15/11. Tog ett grav test efteråt som va negativt. 
    Vet tyvärr inte när jag hade ägglossning. Men misstänker början av december. Jag brukar ta temperatur varje morgon men har inte gjort det så ofta pga stress. 
    Jag är rädd det är ma igen. Då jag återigen inte har symtomer. 

    Min fråga är; hur är temperaturen när man har ma? Kan den fortsatt vara hög eller går den ned? 

  • Svar på tråden Temp vid ma
  • Happy80

    När jag hade MA var tempen hög ända tills efter blödningen började (vilket tog några veckor efter att det avstannat)  först då gick den ner över baslinjen.


    Jag kan dock se att tempen gick ner någon tiondel när graviditeten avstannade och sedan började hoppa upp och ner mer, innan det avstannade var den mycket jämnare. 

  • Dalarna91
    Happy80 skrev 2023-01-08 11:14:44 följande:

    När jag hade MA var tempen hög ända tills efter blödningen började (vilket tog några veckor efter att det avstannat)  först då gick den ner över baslinjen.


    Jag kan dock se att tempen gick ner någon tiondel när graviditeten avstannade och sedan började hoppa upp och ner mer, innan det avstannade var den mycket jämnare. 


    Tack för svar! Googlat ihjäl mig men inte funnit något svar. Önskar jag hade tempat mer. Men dom senaste dagarna har det varit stabil men haft någon dipp. 
  • Happy80

    Jag tror att det är helt normalt att den går lite upp och ner, det är nog först när tempen går ner mer och mer flera dagar i rad utan att hoppa upp igen som man kan bli orolig? sen kan det ju påverka hur man sovit och sådär också så någon enstaka dag är nog inget att nojja för. Sen behöver man ju ha tempat ett tag för att kunna se mönster, men förstår din oro efter flera missfall.

  • Dalarna91
    Happy80 skrev 2023-01-08 14:37:45 följande:

    Jag tror att det är helt normalt att den går lite upp och ner, det är nog först när tempen går ner mer och mer flera dagar i rad utan att hoppa upp igen som man kan bli orolig? sen kan det ju påverka hur man sovit och sådär också så någon enstaka dag är nog inget att nojja för. Sen behöver man ju ha tempat ett tag för att kunna se mönster, men förstår din oro efter flera missfall.


    Får bara ha is i magen och se hur tempen går. 
  • Maymom

    Min temp sjönk först efter blödningarna varat nån vecka med båda mina ma. 


    första gången hade jag symptom fram tills två dagar efter det upptäcktes(vid kub-ul) vilket var 3-4 veckor efter det avstannat.
    andra gången hade jag nästan inga symptom och hade plussat svagt fram till v7 så då var jag inställd på missfall..

Svar på tråden Temp vid ma