• DanielHTML

    Min dotters käke vibrerar/skakar lite lätt, men ofta.

    Hej,


    Min dotter på strax över 2år har nyligen börjar skaka/vibrera med sin käka lite lätt.
    Jag och min fru har märkt av det när vi tittar på henne just när hon fokuserar på någonting, såsom lek, TV eller liknande.
    Det är inga som helst ''aggressiva'' eller starka rörelser men dom sker ofta, i stort sätt hela tiden, små lätta rörelser, käken rör sig enbart i sidled, lite som man själv kan göra med käken på kommando, men hon gör detta omedvetet och nu ser vi det hela tiden, det sker även vid talet, om vi pratar med henne så svarar hon och käken fortsätter röra sig i sidled.


    Vi ska ringa 1177 och rådfråga men jag tänkte också höra mig för här ifall det är någon förälder som känner till liknande eller haft/har barn som gjort/gör detsamma.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-08 15:15
    Jag vill också lägga till att hon börjat skela med ögonen i samma veva som det här, något hon gjort hela tiden när hon fokuserar på någonting precis framför ögonen, såsom en leksak, mat osv, men även detta har vi lagt märke till att skelningarna blir oftare och i något större utsträckning än bara vid fokus på olika ting.
Svar på tråden Min dotters käke vibrerar/skakar lite lätt, men ofta.