• LinaWilk

    Svar på Nipt

    Väntar svar på Nipt från Karolinska och idag har det gått 7 arbetsdagar. 
    Vet ni om man kan få svar även på helger eller är det veckodagar jag ska utgå ifrån?

  • Svar på tråden Svar på Nipt
  • Rutanregin256

    Hej! Jag fick också svar efter nio arbetsdagar. Jag gjorde mitt på läkarhuset Odenplan i Stockholm så antar att de skickar prov varje kväll/em. de uppdaterar också löpande under dagen, inte varje kväll som det står. Jag fick mitt svar ca kl 10. Hoppas du snart får svar! Väntan är så jobbig..

  • Villvaraanonym83

    Jag gjorde NIPT för en vecka sedan och väntar otåligt på resultat. :( Hur får man dagarna att gå? Vad hade ni för resultat på KUB och vad blev utfallet efter NIPT? 

  • Kia1982
    Villvaraanonym83 skrev 2023-01-27 08:03:29 följande:

    Jag gjorde NIPT för en vecka sedan och väntar otåligt på resultat. :( Hur får man dagarna att gå? Vad hade ni för resultat på KUB och vad blev utfallet efter NIPT? 


    Hej! Jag väntar också svar, tog prov 18/1 som skickas till Karolinska. Uppdaterar sidan lite för mycket i väntan på svar? fick 1/199, precis under gränsvärdet på kub. hade verkligen hoppats att svaret skulle komma idag innan helgen?

  • Villvaraanonym83
    Kia1982 skrev 2023-01-27 16:50:17 följande:
    Svar på Nipt

    Hej! Jag väntar också svar, tog prov 18/1 som skickas till Karolinska. Uppdaterar sidan lite för mycket i väntan på svar? fick 1/199, precis under gränsvärdet på kub. hade verkligen hoppats att svaret skulle komma idag innan helgen?


    Då har du väntat lite längre än vad jag har, din stackare. Kändes jättejobbigt att inte få besked inför helgen, för jag gissar att de inte uppdaterar Patientportalen under helgen? Jag fick 1:104 på Trisomi 21. :(
  • Kia1982
    Villvaraanonym83 skrev 2023-01-27 19:39:39 följande:
    Då har du väntat lite längre än vad jag har, din stackare. Kändes jättejobbigt att inte få besked inför helgen, för jag gissar att de inte uppdaterar Patientportalen under helgen? Jag fick 1:104 på Trisomi 21. :(
    Hej, såg inte ditt svar förrän nu! Det kändes som en lång väntan! Dom gjorde dessutom fel när jag tog provet första gången och glömde skicka iväg det. Så vi har väntat i en månad. Fick svar idag, 11.24. Normalt prov, väntar en flicka. Svävar på moln nu! Ville bara säga att det tog 9 arbetsdagar och 13 kalenderdagar för mig. Blev osäker nu på om det är ?bra? information att dela till nån annan som väntar, om du inte har fått svar ännu, men jag googlade som en galning själv för att få veta hur lång tid det brukar ta.
    Håller verkligen tummarna för att du snart får (eller har fått) ett normalt resultat Hjärta
  • trollhona

    Har gjort NIPT två gånger och ena tog 12 dagar och den andra 5. Så det beror ju på hur mycket de har att göra på labbet.

Svar på tråden Svar på Nipt