• Sun 8 Jan 2023 20:15
    3658 visningar
    2 svar
    2
    3658

    Torrt hår som går av

    Jag har haft torrt hår under hela graviditeten, men sedan 6:e månaden har det också börjat gå av :( Har alltid haft tunt och fint hår, men aldrig dålig hårkvalitet så länge jag tagit hand om det. Med tanke på att jag antagligen kommer tappa en massa efter förlossningen är detta något jag tycker känns extra jobbigt. Någon mer som har varit med om detta? Är det ens ett problem till följd av graviditeten??

  • Svar på tråden Torrt hår som går av
  • Anonym (B)
    Sun 8 Jan 2023 20:58
    #1

    Vad jag har förstått så tappar man hår efter förlossningen eftersom man inte gör det under graviditeten. På mig var det jättetydligt. Allt hår på kroppen blev jättelångt under graviditeten, för stråna föll inte av som de brukade. Långsamt förvandlades jag till en lurvig skogsvarelse och sen efter förlossningen föll håret av i mängder (över hela kroppen) och jag såg ut som vanligt igen. 


    Många berättar ju om tjockt, vackert hår under graviditeten, men eftersom de flesta rakar ben, armhålor osv märker de inte att det blir tjockt och vackert där också. ;) 

    Baserat på detta skulle jag gissa att du inte samlar på dig massa hår nu och alltså inte kommer att tappa sådär jättemycket sen. Men veta kan jag så klart inte. 

  • Mon 9 Jan 2023 18:24
    #2

    a jag hoppas verkligen att jag inte tappar en massa efter förlossningen, jag har verkligen inte känt att min hår varit bättre under graviditeten - möjligtvis de första månaderna. Nu växer det dåligt på hela kroppen (skönt på vissa ställen såklart) och hårbotten kliar. men antar att det är hormonerna och vinter-vädret som spökar, äter bra och alla mina värden hos bm har varit bra så är väl bara hålla ut.

Svar på tråden Torrt hår som går av