• Oren

    Jag mår dåligt när vi sover tillsammans

    Hej! 


    Efter 10 månader som ett par (vi bor inte ihop) de senaste halvår kämpat jag för att ha sex minst 1 ggr/vecka. Det kommit från 3-4 ggr/v i början till en 5 min per 10 dagar i dagsläget . Varje kväll väntade jag att kanske idag, inatt eller på morgonen ska vi ha sex?men nej, nej, nej
    4 månader sen gjorde jag en bukplastilk och fick min fin mage tillbaka. Det hjälpte inte alls. Snarare tvärtom. Sexet blev ännu sällan.
    För en månad sedan började jag må dåligt när vi sover tillsammans att han vill inte ha mig? pga att jag kanske är: gammal? Fet? Okvinnlig? Osexigt? 


    Nu vill jag försöka undvika att sova med han för att inte må dåligt och inte tjata om sex anymore. 


    Han är underbar, jag älskar honom och vill vara med han, men sex är super viktigt för mig å det vet han om. Vi är 40+ båda och troligen kommer aldrig flytta ihop pga omständigheter.

    Vad ska jag göra? Vänja mig att leva utan sex? Lämna honom? Be han att ta testosteron? Något annat?

  • Svar på tråden Jag mår dåligt när vi sover tillsammans
  • Anonym (S)
    Oren skrev 2023-01-08 22:11:55 följande:
    Jag mår dåligt när vi sover tillsammans

    Hej! 


    Efter 10 månader som ett par (vi bor inte ihop) de senaste halvår kämpat jag för att ha sex minst 1 ggr/vecka. Det kommit från 3-4 ggr/v i början till en 5 min per 10 dagar i dagsläget . Varje kväll väntade jag att kanske idag, inatt eller på morgonen ska vi ha sex?men nej, nej, nej
    4 månader sen gjorde jag en bukplastilk och fick min fin mage tillbaka. Det hjälpte inte alls. Snarare tvärtom. Sexet blev ännu sällan.
    För en månad sedan började jag må dåligt när vi sover tillsammans att han vill inte ha mig? pga att jag kanske är: gammal? Fet? Okvinnlig? Osexigt? 


    Nu vill jag försöka undvika att sova med han för att inte må dåligt och inte tjata om sex anymore. 


    Han är underbar, jag älskar honom och vill vara med han, men sex är super viktigt för mig å det vet han om. Vi är 40+ båda och troligen kommer aldrig flytta ihop pga omständigheter.

    Vad ska jag göra? Vänja mig att leva utan sex? Lämna honom? Be han att ta testosteron? Något annat?


    Prata med honom kanske?
  • Anonym (Kommunikation)

    Har du frågat honom varför han inte vill ha sex? Om han fortfarande tänder på dig  osv? Prata med honom, säg vad du behöver och vill ha. Kan du inte få det. Gör slut med honom och slösa inte bort ditt liv., det kommer bara ge dig dålig självkänsla och göra dig bitter. Lycka till!

  • Anonym (C)
    Oren skrev 2023-01-08 22:11:55 följande:

    För en månad sedan började jag må dåligt när vi sover tillsammans att han vill inte ha mig? pga att jag kanske är: gammal? Fet? Okvinnlig? Osexigt? 


    Nu vill jag försöka undvika att sova med han för att inte må dåligt och inte tjata om sex anymore. 


    Det är nog en bra idé. Sluta bo ihop, så han får kämpa lite, och inte bara håller på att bli uttråkad. 
  • Anonym (B)
    Oren skrev 2023-01-08 22:11:55 följande:
    Jag mår dåligt när vi sover tillsammans

    Hej! 


    Efter 10 månader som ett par (vi bor inte ihop) de senaste halvår kämpat jag för att ha sex minst 1 ggr/vecka. Det kommit från 3-4 ggr/v i början till en 5 min per 10 dagar i dagsläget . Varje kväll väntade jag att kanske idag, inatt eller på morgonen ska vi ha sex?men nej, nej, nej
    4 månader sen gjorde jag en bukplastilk och fick min fin mage tillbaka. Det hjälpte inte alls. Snarare tvärtom. Sexet blev ännu sällan.
    För en månad sedan började jag må dåligt när vi sover tillsammans att han vill inte ha mig? pga att jag kanske är: gammal? Fet? Okvinnlig? Osexigt? 


    Nu vill jag försöka undvika att sova med han för att inte må dåligt och inte tjata om sex anymore. 


    Han är underbar, jag älskar honom och vill vara med han, men sex är super viktigt för mig å det vet han om. Vi är 40+ båda och troligen kommer aldrig flytta ihop pga omständigheter.

    Vad ska jag göra? Vänja mig att leva utan sex? Lämna honom? Be han att ta testosteron? Något annat?


    Precis som redan sagts, så måste ni prata och kommunicera med varandra. Vi kan knappast hjälpa er, vi vet inte vad det beror på.
  • Oren

    Ja, vi pratar om sex och jag säger rakt i om mina behov för att må bra - 2 ggr/v. Hans anledningar att inte ha sex är stressad, trött efter jobbet, måste vakna tidigt, vi bor ju inte ihop, jag kom till han för sent osv.
    Så här ser det ut: vi träffas efter jobbet varje kväll vv (när jag är barnledig), äter middag med vin och tittar på en film, sen lägger oss och han somnar. Då kommer mina tankar om sex och varför vill han inte ha mig? ?
    Den senaste månad tappade jag lusten totalt och vill inte alls ha sex. Jag blir bara ledsen och gråter i sängen medan han sover.
    Han säger att han vill ha mig och att jag är väldigt sexig osv, men det spelar ingen roll för mig längre. Det finns inget bakom dessa ord.
    Om två dagar ses vi igen efter en lång uppehåll, men jag vill inte sova med han och vill inte prata mer om sex. Det hjälper inte tyvärr.

  • Anonym (tips :))

    Mitt tips är att försöka ha sex med honom redan när ni ser på film, innan ni går och lägger er. Sätt dig tätt intill, ta mycket saliv i munnen och ge honom en blöt puss på kinden. Sätt dig gränsle över honom, ta hans händer och lägg på din rumpa. Viska något snuskigt i örat på honom. Be honom massera din rumpa. Ge honom oralsex.

    Det funkar bättre än att tjata om sex eller bara ligga och vänta i sängen på att han skall vilja ha sex och ta initiativ till det. Tro mig jag har testat bägge. Jag började i den änden att fråga om varför vi inte hade sex längre, påpeka hur sällan vi har sex, även en hel del gråt och skrik om att jag tror inte han älskar mig längre. Han blev inte tänd av det alls, blev tom ännu mer sällan. Ok han hade sex med mig när jag grät och skrek på honom, men jag räknar inte riktigt det som att han ens ville ha sex. sedan bytte jag taktik.

    Han började också ta initiativ igen när jag började. Lite försiktigt först men nu tar han fler initiativ än mig!  Tror män, med åldern, kan tappa sin lust och då krävs det lite mer än att han automatiskt är kåt varje kväll och bara rullar över till kvinnans sida i sängen.

  • Anonym (Mr.M)

    Jag tror helt klart att han bör testa sitt testosteron. Mitt har tyvärr legat väldigt låg hela mitt liv fick reda på det för två år sedan att jag hade testosteron brist vilket ledde till att jag nu får det utskrivet. Det har verkligen gjort underverk. Mycket gladare i sinnet får resultat av mitt gympande och det fungerar där nere. Lusten har det aldrig varit fel på för min del men vet att det är många som får sämre sexlust. Hoppas det löser sig

  • Anonym (AS)

    Jag tror jag vet vad som kan ligga bakom ert problem. Tjat om sex!! Aldrig okej!! Att tjata sig till sex är övergrepp, det är våldtäkt att ha sex med en person mot.den personens vilja. Kan vara så att han känner sig tvungen till att ha sex ibland eftersom du tjatar, vilket kan vara fruktansvärt osexigt.. Även om han tycker du har ett sexigt utseende kan ditt beteende vara osexigt. Byt taktik, sluta tjata, fortsätt vara nära. Min sambo och jag har inte lika ofta sex längre dock är jag nöjd ändå. Men hnder ibland att vi får lust också och att han slaknar väldigt fort pga. att han är trött. Det tycker han är frustrerande men det är okej för mig. Ibland ber hn om ursäkt, fast då säger jag att det gör inget. Det händer att han inte har lust när jag har det då beror det inte på mig utan det beror på hans jobb, arbetstider, att han blir för trött. Jag har pratat med honom om det utan att lägga skuld, jag lyssnar och vill hjälpa. Vi har väldigt lätt att prata om saker och jag förstår att han är väldigt trött. Jag har sagt att jag märker av att han inte är helt okej ibland pga att han inte är lika glad, trött, inte orkar ha sex och att hans mage krånglar. Jag tröstar honom, både berättar och visar att jag vill stötta honom till att göra förändringar för att må bättre. Jag älskar honom väldigt mycket och för mig är det viktigaste att han mår bra. Mår man bra ökar även sexlusten vilket är en bonus. 

  • Anonym (Separat)

    Många sover bäst när dom sover i separata rum.
    Och det här med attraktion bör komma naturligt. Ibland växer man ifrån varandra.

  • Anonym (Mr.M)

    Be honom kolla upp sitt testosteron om det är lågt kan det få effekten att han är trött inte vill ha sex lika ofta och att han slaknar. 


    Anonym (AS) skrev 2023-01-09 07:39:32 följande:

    Jag tror jag vet vad som kan ligga bakom ert problem. Tjat om sex!! Aldrig okej!! Att tjata sig till sex är övergrepp, det är våldtäkt att ha sex med en person mot.den personens vilja. Kan vara så att han känner sig tvungen till att ha sex ibland eftersom du tjatar, vilket kan vara fruktansvärt osexigt.. Även om han tycker du har ett sexigt utseende kan ditt beteende vara osexigt. Byt taktik, sluta tjata, fortsätt vara nära. Min sambo och jag har inte lika ofta sex längre dock är jag nöjd ändå. Men hnder ibland att vi får lust också och att han slaknar väldigt fort pga. att han är trött. Det tycker han är frustrerande men det är okej för mig. Ibland ber hn om ursäkt, fast då säger jag att det gör inget. Det händer att han inte har lust när jag har det då beror det inte på mig utan det beror på hans jobb, arbetstider, att han blir för trött. Jag har pratat med honom om det utan att lägga skuld, jag lyssnar och vill hjälpa. Vi har väldigt lätt att prata om saker och jag förstår att han är väldigt trött. Jag har sagt att jag märker av att han inte är helt okej ibland pga att han inte är lika glad, trött, inte orkar ha sex och att hans mage krånglar. Jag tröstar honom, både berättar och visar att jag vill stötta honom till att göra förändringar för att må bättre. Jag älskar honom väldigt mycket och för mig är det viktigaste att han mår bra. Mår man bra ökar även sexlusten vilket är en bonus. 


Svar på tråden Jag mår dåligt när vi sover tillsammans