• Anonym (Jag)

Plötslig svaghet i benen

Stod och tömde diskmaskinen när jag plötsligt fick en konstig känsla i benen. De kändes svaga och som att jag fick anstränga mig att hålla mig uppe. De stramar och känns tunga, i brist på bättre ord. La mig en stund, men det känns fortfarande likadant.

Någon som känner igen det? Vårdguiden säger bara att jag får åka in och kontrollera om jag är orolig, men det har jag ingen möjlighet till just nu. Vill dessutom helst undvika det med tanke på smittorisken.

• Svar på tråden Plötslig svaghet i benen
  • Anonym (Edda)

Jag hoppas att du inte kommer få något annat svar här än åk in!
    Eller ring VC i alla fall. De kan göra en första bedömning. Tycker inte man ska chansa om en kroppsdel domnar bort och det inte är typ en fot som sover.
    Vad är det för smitta du är rädd för? Covid?

• Anonym (Jag)
    Anonym (Edda) skrev 2023-01-09 15:50:01 följande:

Jag hoppas att du inte kommer få något annat svar här än åk in!
    Eller ring VC i alla fall. De kan göra en första bedömning. Tycker inte man ska chansa om en kroppsdel domnar bort och det inte är typ en fot som sover.
    Vad är det för smitta du är rädd för? Covid?

Som sagt så kan jag inte åka in. Har ingen som kan passa barnen förens i morgon. 

Ja. Det kan bli väldigt allvarligt för mig om jag blir smittad.

• Anonym (Alma)

Om dina symptom inte försvinner ska du söka vård. Har du otur kan det ju vara något så allvarligt som GBS.

• Jagärorolig

Hej!
    Fick samma symptom som dig för 5 veckor sedan. Har varit hos läkare flertal gånger.  Har inte fått diagnos ännu. Läkaren misstänker diskbråck men jag har inte ont i ryggen. Igår gjorde jag magnetröntgen. Vi får se vad de hittar. Nyfiken att veta hur det går för dig?Jag är orolig....

• Jagärorolig

Undrar om du har fått diagnos än ?vMin hälsa har blivit sämre och jag har inte fått en diagnos än ! Hör av dig till mig 

• Anonym (Tess)

Jag får så utav virus ibland. Konstiga symtom överallt i kroppen. Det började med borrelia som jag fick ta flera kurer för att bota. Sedan dess får jag samma typ av symtom som av borrelian när jag får ett virus. Just nu har jag tyngdkänsla i ett ben. Det brukar sitta i 1-2 dagar.

• Anonym (A)

Hur har det gått TS?

Svar på tråden Plötslig svaghet i benen