• Anonym (Undrande)

    Äldre, yngre eller jämngamla män? Omröstning för kvinnor. ;)

    Nu gör jag en till omröstning, fast för kvinnor. Det finns en omröstning för män också, länk: https://www.familjeliv.se/forum/thread/82191920-aldre-yngre-eller-jamngamla-kvinnor-omrostning-for-man

    Vad föredrar du som kvinna när det kommer till dejting och förhållande: män som är äldre än dig, män som är yngre än dig eller män som har samma ålder som dig? Eller har du kanske ingen preferens alls?

    Vänligen respektera att du inte får rösta i denna tråd om du är en man, och att du inte får rösta i den andra tråden om du är en kvinna! Tack. :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äldre, yngre eller jämngamla män? Omröstning för kvinnor. ;)
  • Anonym (Hur mkt)

    Du borde lägga in spann. Typ upp till 5 år äldre/yngre 10år äldre yngre etc. 

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Hur mkt) skrev 2023-01-09 16:06:17 följande:

    Du borde lägga in spann. Typ upp till 5 år äldre/yngre 10år äldre yngre etc. 


    Då blir det ganska många olika svarsalternativ. Jag tänker ju att med yngre så menar jag någon som är yngre än en själv, och med äldre så menar jag någon som är äldre än en själv, vilket jag också skrivit i omröstningen. Sedan om det då är 1, 5 eller 10 år, eller mer eller mindre, ja, det får man väl välja själv. 
  • Anonym (hon fick ju)

    får män skriva i tråden? i den andra så är kvinnor med och vill rösta

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (hon fick ju) skrev 2023-01-09 16:11:23 följande:

    får män skriva i tråden? i den andra så är kvinnor med och vill rösta


    Män får inte rösta i denna tråd och kvinnor får inte rösta i den andra tråden. Däremot är ju alla givetvis välkomna att skriva i båda trådarna och diskutera. 
  • Anonym (hon fick ju)
    Anonym (Undrande) skrev 2023-01-09 16:15:36 följande:
    Män får inte rösta i denna tråd och kvinnor får inte rösta i den andra tråden. Däremot är ju alla givetvis välkomna att skriva i båda trådarna och diskutera. 
    men hur vet man att kvinnor inte röstar i den andra tråden? låter som att de vill...
    tycker det ska vara rättvist!
  • Anonym (L)

    Jag föredrar helt klart män som är äldre än mig. Det är inget krav, men det är helt klart vad jag föredrar. Jag är 22 (blir 23 i år) så jag kan tänka mig män upp till kanske 35 år, men det är ju svårt att säga exakt. Optimalt vore nog en man på 25-30 år. 

  • Anonym (KD?)
    Anonym (Undrande) skrev 2023-01-09 16:04:04 följande:
    Äldre, yngre eller jämngamla män? Omröstning för kvinnor. ;)

    Nu gör jag en till omröstning, fast för kvinnor. Det finns en omröstning för män också, länk: https://www.familjeliv.se/forum/thread/82191920-aldre-yngre-eller-jamngamla-kvinnor-omrostning-for-man

    Vad föredrar du som kvinna när det kommer till dejting och förhållande: män som är äldre än dig, män som är yngre än dig eller män som har samma ålder som dig? Eller har du kanske ingen preferens alls?

    Vänligen respektera att du inte får rösta i denna tråd om du är en man, och att du inte får rösta i den andra tråden om du är en kvinna! Tack. :)


    Menar du dajting eller förhållande?

    Åldersspannet på någon jag kan träffa, ha kul med odyl är mycket större än på de jag vill inleda ett långsiktigt förhållande med
  • Anonym (L)
    Anonym (L) skrev 2023-01-09 16:27:36 följande:

    Jag föredrar helt klart män som är äldre än mig. Det är inget krav, men det är helt klart vad jag föredrar. Jag är 22 (blir 23 i år) så jag kan tänka mig män upp till kanske 35 år, men det är ju svårt att säga exakt. Optimalt vore nog en man på 25-30 år. 


    Jag kan absolut dejta en yngre man eller en jämngammal man, men chansen är mycket större att han kommer vara äldre än mig. 
  • Anonym (hon fick ju)
    Anonym (KD?) skrev 2023-01-09 16:29:55 följande:
    Menar du dajting eller förhållande?

    Åldersspannet på någon jag kan träffa, ha kul med odyl är mycket större än på de jag vill inleda ett långsiktigt förhållande med
    varför vill du inleda ett långsiktigt förhållande med någon om ni inte kommer ha kul med?
  • Anonym (hon fick ju)
    Anonym (KD?) skrev 2023-01-09 16:29:55 följande:
    Menar du dajting eller förhållande?

    Åldersspannet på någon jag kan träffa, ha kul med odyl är mycket större än på de jag vill inleda ett långsiktigt förhållande med
    det mycket större åldersspannet är det uppåt eller neråt?
  • Anonym (KD?)
    Anonym (hon fick ju) skrev 2023-01-09 16:34:36 följande:
    det mycket större åldersspannet är det uppåt eller neråt?
    Både och
  • Anonym (Undrande)

    Anonym (KD?) - Dejting betyder ju att man träffar någon för att försöka lära känna personen och se om det kan leda till ett förhållande, så jag menar dejting och förhållande. Inte bara sex och kul. 

  • Anonym (3 år)

    Gift sen många år, men på den tiden jag var singel satte jag ett åldersspann på 3 år yngre upp till 10 år äldre på min dejtingsida. Maken är tre år äldre så jag svarade äldre här.

Svar på tråden Äldre, yngre eller jämngamla män? Omröstning för kvinnor. ;)