• Anonym (Singelmamma)

Hur bär man sig åt för att dejta som ensamstående på heltid?

Hej
    Har barnen på heltid och är ensamstående mamma med en 1-åring och en 3-åring. Känner att jag gärna skulle vilja träffa någon innan jag blir för gammal, men vet tyvärr inte hur det ska gå till då jag inte har någon som kan agera barnvakt åt barnen. 

Hur bär man sig åt? Någon som har nåt tips? 

• Svar på tråden Hur bär man sig åt för att dejta som ensamstående på heltid?
  • Anonym (Snyggo)

Jag vet en som fått hembesök när barnen är på förskolan. Via nätet då. Så om du kan vara ledig en vardag och träffa någon annan som också är det när barnen är på förskolan så är det ett sätt. Behöver inte heller vara hembesök. Din situation är ju en del av dig, du kommer aldrig ha mycket tid för kvällsdejter medan barnen är små så länge du är ensamstående. 

• Kockobello

Eller så kanske man lugnar sig lite när man har så små barn. 

• Anonym (??)
    Anonym (Snyggo) skrev 2023-01-09 16:11:04 följande:

Jag vet en som fått hembesök när barnen är på förskolan. Via nätet då. Så om du kan vara ledig en vardag och träffa någon annan som också är det när barnen är på förskolan så är det ett sätt. Behöver inte heller vara hembesök. Din situation är ju en del av dig, du kommer aldrig ha mycket tid för kvällsdejter medan barnen är små så länge du är ensamstående. 

Men barnen får ju inte vara på förskolan om man själv är ledig. Iaf var det så på mina barns förskola. Är man ledig så är barnen också lediga. Enda gången det var ok var om man jobbat natt och behövde sova ikapp....
  • Kockobello
    Anonym (??) skrev 2023-01-09 16:14:13 följande:
    Men barnen får ju inte vara på förskolan om man själv är ledig. Iaf var det så på mina barns förskola. Är man ledig så är barnen också lediga. Enda gången det var ok var om man jobbat natt och behövde sova ikapp....
    Ja, förskolan är till för att man ska kunna jobba. Det är liksom inte en generell barnvakt. 
  • Anonym (Hmm...)

Dejta på en lekplats med en pappa som har barn i samma ålder.

• Anonym (Snyggo)
    Anonym (??) skrev 2023-01-09 16:14:13 följande:
    Hon studerade på Komvux och här fick barnen vara på förskolan då till 17
  • Anonym (Barnvakt nu!)

Är du helt ensamstående så tycker jag att det är på tiden att du hittar en barnvakt. Det kommer att göra livet lättare, och inte bara när det kommer till dejting. Ärenden, sjukdomar, friskvård, vuxet umgänge - även ensamstående kommer att ha detta som en del av livet och en trygg barnvakt är värd sin vikt i guld, vare sig du vill dejta eller ej.

Fråga runt i din bekantskapskrets, på jobb eller barnens förskola om någon har några kontakter med barnvaktspotential. Byt barnvaktande med en annan ensamstående förälder kanske?

• Anonym (??)
    Anonym (Snyggo) skrev 2023-01-09 16:22:26 följande:
    Hon studerade på Komvux och här fick barnen vara på förskolan då till 17
    Ja pluggar man får man ha barnen på förskolan också... Men nu var det ju prat om att hon skulle ta ledigt och dejta medan barnen är på förskolan. Är man ledig så är barnen lediga. Studerar man så är man inte ledig.
  • Anonym (Snyggo)
    Anonym (??) skrev 2023-01-09 16:44:35 följande:
    Ja pluggar man får man ha barnen på förskolan också... Men nu var det ju prat om att hon skulle ta ledigt och dejta medan barnen är på förskolan. Är man ledig så är barnen lediga. Studerar man så är man inte ledig.
    Den här personen dejtade ju. 
  • Anonym (Anonym)

Hur vet dagispersonalen att man är ledig dock? Eller är ni alla uppriktiga och säger till om ni är lediga en dag mitt i veckan någon gång? Det är väl bara att lämna barnen och hämta dem på eftermiddagen. Det är väl inte en skyldighet att berätta att man är ledig en dag. Barnen kan man lämna på dagis ändå utan att de får reda på vilken "mörk hemlighet" man döljer, att man valde att lämna barnen TROTS att man var ledig! Vaaa är det sant?!

Svar på tråden Hur bär man sig åt för att dejta som ensamstående på heltid?