• OroligTjej100

    Gravid och riskfyllt arbete

    Gravid och riskfyllt arbete.


    Jobbar som Betongarbetare vilket är väldigt fysiskt och tungt jobb, mycket stress periodvis.


    Utsätts för vibrationer, höga ljud mm.


    Min fråga är hur främst vibrationerna påverkar mig i tidig graviditet.


    Vill inte berätta än om graviditeten för arbetsgivaren men oroar mig för missfall, vill gärna göra allt för att förebygga!


    Finns det någon som haft samma arbete och när blev du tvungen att gå hem, vet att när dem gör en riskbedömningen kommer skicka hem mig tidigare pga detta.


  • Svar på tråden Gravid och riskfyllt arbete
  • svansmamman
    OroligTjej100 skrev 2023-01-10 23:19:59 följande:
    Gravid och riskfyllt arbete

    Gravid och riskfyllt arbete.


    Jobbar som Betongarbetare vilket är väldigt fysiskt och tungt jobb, mycket stress periodvis.


    Utsätts för vibrationer, höga ljud mm.


    Min fråga är hur främst vibrationerna påverkar mig i tidig graviditet.


    Vill inte berätta än om graviditeten för arbetsgivaren men oroar mig för missfall, vill gärna göra allt för att förebygga!


    Finns det någon som haft samma arbete och när blev du tvungen att gå hem, vet att när dem gör en riskbedömningen kommer skicka hem mig tidigare pga detta.


    Om du redan nu vet att du kommer bli hemskickad vid riskbedömning känns det tokigt att resonera på vilka sätt du kan förebygga risken för missfall. Det finns ju en anledning till att riskbedömningen skulle landa i att det inte är lämpliga arbetsuppgifter för en som är gravid, tänker jag. Om jag var du hade jag berättat för chefen, jag hade inte tyckt det varit värt att riskera missfall. 
Svar på tråden Gravid och riskfyllt arbete