Känner mig orättvist behandlad på jobbet
Jag jobbar på ett ställe som jag i stort sätt trivs på men det finns en sak som skaver lite. Jag kommer tidigare från en avdelning med ganska grovkornig humor och jargong. Mycket skämt rörde sig under bältet och jag själv gillar sån humor. Ändå var jag en av de mer återhållsamma på den avdelningen.
Den nuvarande avdelningen jag är på är raka motsatsen. Väldigt stram och på gränsen till fisförnäm. Folk kan inte ens nämna ordet sex utan att det blir en obekväm stämning. Givetvis kom det några grodor ur min mun för jag tänkte mig inte för i början.
Nu verkar det som att jag hamnat på nån sorts svart lista. Jag måste vakta min tunga extra noga för att inte få kommentarer om att jag går över gränsen. Detta känns väldigt orättvist för det finns andra personer på avdelningen som är värre än jag men de får inte samma kommentarer utan de får härja relativt fritt med sina uttalanden. Det är bara jag som måste tänka på vad jag säger.
I övrigt känner jag mig inte utanför eller så, men skulle någon annan säga samma sak som jag fått skit för så kommer den undan.
Nån som känner igen sig?