• Anonym (kalla den änglamarken)

Bästa, enklaste, mest prisvärda matkassen för en som levt på "ingenting" länge

I flera år har jag levt på ingenting, eller nästan ingenting. Pga depression osv, inte en "riktig ätstörning". Min standardinköpslista sedan jag var 19 (förlorade min enda förälder, är nu 22) är typ fyra sorters bröd, smör till brödet, ibland lite pålägg av något slag, mariekex, nutella och ibland frysmat och då och då en apelsinjuice.

Nu vill jag åter börja leva och en vän som stått ut med mig de här åren föreslog att jag skulle köpa någon matkasse, men visste inte så mycket mer om dem än att de finns.

Tips?

• Svar på tråden Bästa, enklaste, mest prisvärda matkassen för en som levt på "ingenting" länge

Anyone?

• Fröken Allvar

Jag funderar. Vad innebär det att börja leva? Vilken sorts matkasse tänkte din vän på?
    Och, viktigt nog vilken sorts matkasse tänker du på? Den matkasse som får dig att vilja leva måste innehålla för dig vibranta saker. 

• Anonym (V)
    Fröken Allvar skrev 2023-01-12 21:56:55 följande:

Jag funderar. Vad innebär det att börja leva? Vilken sorts matkasse tänkte din vän på?
    Och, viktigt nog vilken sorts matkasse tänker du på? Den matkasse som får dig att vilja leva måste innehålla för dig vibranta saker. 

Du är alltid lika trevlig i alla trådar du
    Fröken Allvar skrev 2023-01-12 21:56:55 följande:

Du övertänker å det grövsta. 
    Anonym (V) skrev 2023-01-12 22:03:33 följande:

Hello fresh

Är den bra? Goda måltider? Jag hörde att de hade problem med distrubitionen. Genom att vara totalt dumma i huvudet och bryta mot lagar.
  • Anonym

Jag tycker du ska investera i en kokbok eller läsa recept på nätet. Det blir mest prisvärt.
    Eller börja med det enklaste. Köp frysta färdiga köttbullar att ha i frysen och ett paket pasta. 

• Fröken Allvar

Jag har uppfattat budskapet. 

Fajjer skrev 2023-01-12 22:06:28 följande:

Linas matkasse? Glad

Är det lättlagat?
Svar på tråden Bästa, enklaste, mest prisvärda matkassen för en som levt på "ingenting" länge