• Vikingmorsan

    Rosa flytningar

    Hej, är i v 16 och har lite smått panik då jag imorse upptäckte rosa flytningar och de har fortsatt i några timmar nu. 
    Lite smått molande värk men ingen smärta ännu. 
    3e barnet och började igår oroa mig lite då jag inte känt några rörelser ännu som jag gjort med de tidigare. 
    Alla symtom är ju borta (spökveckor) förutom att magen växer och brösten är fortsatt större men det kan det ju göra trots att bebis inte lever. 
    Någon annan som varit med om detta? 
    Bm ringer inte fören kl 10 och kommer garanterat inte få en tid fören tidigast måndag.

  • Svar på tråden Rosa flytningar
  • Alexa1986

    Hej! 
    Vet inte om mitt svar hjälper, men jag är i v.15 och har blött dagligen sen v.8 typ, varierande mängd. Jag trodde ju att jag hade fått missfall i v.8-9(fick de svaret av gyn på telefon) men visade sig i förra veckan när jag var inne på gyn för att kolla blödningen som inte vill sluta att det var ett levande foster där inne. 
    Jag har dock köpt en doppler så jag själv kan kolla hjärtljuden för att stilla min oro lite, och det hjälper. Jag har ju dock betydligt mer blödningar än dig, men här är allt ok(i dagsläget). 
    Känner flera som haft rosa flytningar/blödningar under graviditeten vid några tillfällen där allt varit ok, så det behöver inte vara något. 

  • Vikingmorsan

    Tack för svar, och skönt att det inte var något fel med bebis! 

    Låg och titta på en igår kväll eftersom jag inte känner nå rörelser men vet inte om jag vågar om ifall jag inte skulle höra något.. 
    Vart beställde du din ifrån? Hört att vissa är snällare mot bebis än andra. 

    RUL är inte fören 9 feb så långt kvar tills det kanske kan lugna en lite.. 
    Men får hoppas att det inte är något allvarligt.. 

  • Alexa1986

    Jag köpte min här: 
    www.billiga-tester.se/ultraljudsmonitor/sonoline-ultraljudsmonitor-gel/
    Fick den dagen efter jag beställt med så det var smidigt.
    Jag har inte haft några svårigheter att hitta hjärtljuden, dom hoppar lite men det beror ju på hur bebis ligger och sånt. Men det stillar min oro billigt mycket då det är sjukt jobbigt med blödningar och annat. Har ju även precis fått vänja mig igen vid att jag är gravid. Och hormonerna i kroppen just nu hjälper ju inte till att lugna ner en precis. 
    Väntan är dryg men tiden går relativt fort om man bara kan lugna ner sig lite:)

Svar på tråden Rosa flytningar