• Fri 13 Jan 2023 13:55
    6831 visningar
    4 svar
    4
    6831

    blödning i livmodern med ett synligt foster

    Hej!

    Var hos gyn i veckan för VUL och fick då se ett tickande hjärta i vecka 6+4.
    Dock sa läkaren att jag har en blödning i livmodern, mest troligt från en tvillinggraviditet som inte utvecklats. Läkaren sa att den här blödningen utgör en ökad risk i graviditeten?

    Vad menar läkaren? Någon som varit med om liknande?
    Jätteorolig nu såklart. Genomgick en MA i höstas så det var verkligen inte kul att höra :(

    Tacksam för hjälp och svar

  • Svar på tråden blödning i livmodern med ett synligt foster
  • Anonym (4)
    Fri 13 Jan 2023 14:05
    #1

    Jag blödde rejält v.7 med första barnet och var övertygad om att jag hade fått missfall- mitt 5:e i så fall. Men VUL långt senare visade en högst levande liten krabat! Jag fick aldrig nån förklaring till min blödning. 
    Fick du några förhållningsorder av läkaren? 

  • Anonym (M)
    Fri 13 Jan 2023 15:05
    #2

    Jag har tre barn och har fått två missfall (eller MA egentligen), ett innan första och ett precis innan tredje barnet.
    När jag väntade mitt andra barn blödde jag flera gånger mellan ca vecka 6-16. Trodde såklart det var missfall iallafall första gångerna. Kollade inte upp varje gång men en gång såg de iallanfall på VUL att det var blod i livmodern så det kom alltså inte från livmodertappen eller så.. men jag fick aldrig någon förklaring till vad det berodde på. 


    Allt gick iallafall bra och dottern är 6 år nu :) Och när jag väntade tredje barnet slapp jag blödningar utom en gång i slutet.
    Hoppas det går bra för dig också , tror inte det är nån fara!

  • Dukall­armigd­römmar­e
    Fri 13 Jan 2023 16:35
    #3

    Jag var med om detta nu i denna graviditet, i v 8 gjorde vi vul för att se att något fanns där och satt där det skulle, det gjorde det och ovanför fostersäcken fanns en liten blödning visade hon. Jag blödde ingenting men blev nervös just för vi också gick igenom ett MA i v 14 i somras. Hon sa dock att jag inte skulle oroa mig och att det är rätt vanligt ( hon nämnde eventuell tvilling ) men det brukar försvinna. Gjorde ett nytt vul nu i tisdags för att se att bebisen fortfarande levde och hur blödningen såg ut. Nu i v 12 finns inte ett spår av blödningen, den va borta 🙂👍

  • Fri 13 Jan 2023 18:39
    #4

    Tack snälla fina ni som lägger tid på att svara. 
    Skönt att det gått bra för er andra :) Hoppas att jag inte blöder något och att kroppen tar hand om det själv så att det är borta vid nästa VUL

Svar på tråden blödning i livmodern med ett synligt foster