• Anonym (Orolig)

    Illamående nästan borta i v 10?

    Någon som haft erfarenheten att illamåendet försvunnit till stor del redan i v 10? Har mått som en räv till och från sen v 5-6 med kräkningar och hulkningar men nu i v 10 verkar det ha avtagit? Känns ?tidigt?? 

  • Svar på tråden Illamående nästan borta i v 10?
  • Anonym (Orolig)
    Cusoon skrev 2023-01-13 20:22:17 följande:

    Samma här, mår inte fullt lika illa nu men har andra besvär kvar.


    Ja alltså jag är ju vansinnigt törstig, molvärk och tryck på urinblåsan typ, blir zombietrött runt 16 varje dag och matlusten åker jojo?
  • Cusoon

    Jag är också sjukligt trött och energilös, måste kissa flera ggr per natt, ömma bröst och bröstvårtor, jättesvullen mage och har haft varierande styrka och placering av magont i 2 veckor nu. Jag fryser och svettas om vart annat, är blek och har nästan dagligen huvudvärk. Jag mådde inte alls såhär förra graviditeten.

  • stylo

    Japp! Du börjar nog komma in i de så kallade "spökveckorna" utan symptom. Jag själv bodde på toaletten mellan vecka 7-11 och och fungerade inte alls utan läkemedel mot illamående, och nu är det nästan borta. Det är helt normalt, passa på att njuta :)

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Jag mådde inte mycket illa alls, trots att jag väntade tvillingar, men det illamående jag hade var ca vecka 8 - 10. Det var b la så jag upptäckte att jag var gravid. Hade ätit p-piller tidigare samt hade oregelbunden mens efter det. Reagerade alltså inte förrän jag fick andra symtom än utebliven menstruation. Fick göra ett tidigt UL där de uppskattade att jag var i vecka 8 samt upptäckte två embryon.

    Graviditetsillamående kan variera kraftigt, från inget alls till att må illa och kräkas mer eller mindre hela graviditeten. Det kan också komma och gå.

    Jag hade aldrig stora besvär med illamående, däremot var jag väldigt trött hela graviditeten, samt hade andra besvär. Men även sådant kan komma och gå. Det du upplever är alltså helt normalt TS. Var glad att det har avtagit  

  • Anonym (Orolig)

    Tack för svar allihopa. Har mått aningens mer illa idag men inget farligt alls, det kommer mest en vag känsla när jag rör mig. Så länge som det är normalt är jag ju tacksam att inte må så illa som jag gjorde, när jag var på kräkgränsen konstant och inte kunde äta. 

Svar på tråden Illamående nästan borta i v 10?