• Fri 13 Jan 2023 20:58
    1379 visningar
    4 svar
    4
    1379

    Dags att skilja sig nu?

    Fyrbarnsmamma med 3 barn hemmaboende fortfarande! barnens far har jag levt tillsammans med i 27 år. Det har alltid varit jag som har varit den drivande i förhållandet! Jag har bestämt när det har varit dags att köpa hus skaffa barn osv! När jag ser tillbaka på alla våra år tillsammans känner jag att det är jag som lett relationen framåt! Min man är snäll, rolig men väldigt ytlig! vi har aldrig diskuterat saker på riktigt, han har aldrig åsikter när jag frågar honom, inga egna vänner osv! i hemmet har jag dragit det tunga lasset med att ha koll på allt som bör göras, renoveringar, inköp till barn, semestrar osv.. För att förtydliga har jag hela tiden jobbat och t o m varit huvudförsörjare i familjen detta samtidigt som jag nästan ansvarat själv för drivet i familjen! Jag har koll på allt, jag kan säga till min man vad han ska göra och sedan hålla tummarna för att han ska göra det! Sedan i somras är jag sjukskriven för utmattning då jag inte längre orkade med både jobb och familj! Har alltid varit högpresterande och kände mig så misslyckad på alla plan! Nu har jag varit sjukskriven 6 månader men inget har hänt hemma! Jag är samma hushållerska som tidigare och även om min man med sina rådjursögon vid varje bryt lovar att hjälpa till händer inget! Jag har börjat förstå att han aldrig kommer att ändra på sig! Det är oundvikligt vi måste dela på oss för att jag ska kunna ?överleva? Hur ska jag få kraft att orka med detta i den position jag är i nu! Sjukskriven för utmattning pga hög belastning på jobbet! hur ska jag orka göra det som krävs för att skilja mig när jag redan ät i en kris jobbmässigt? 
  • Svar på tråden Dags att skilja sig nu?
  • Fri 13 Jan 2023 21:06
    #1

    Du kan ju borja med att hitta en annan bostad och så får du elller han flytta. Pappersjobbet kan ju tas senare. Hur gamla är barnen? De hjälper väl till i hushållet?

  • Fri 13 Jan 2023 21:07
    #2
    +1

    Kolla in

    Instagram- mansbebisar så förstår du varför du är utbränd.


    Det är många det är synd om, men inte alltid för det de tror.
  • Iduna
    Fri 13 Jan 2023 22:48
    #3

    Ni båda behöver ändra beteende. Det är fullt möjligt om båda vill rädda relationen. Tycker ni ska söka hjälp utifrån. Detta risiga läge kan vara början till något nytt, och det behöver betyda att splittra familjen.

  • Iduna
    Fri 13 Jan 2023 22:48
    #4

    Rättelse: behlver I N T E betyda...

Svar på tråden Dags att skilja sig nu?