• Emae26

    Tolkningstråd

    jag och pojkvännen är lite osäkra kring om gravtestet är positivt- vad tror ni? :)

  • Svar på tråden Tolkningstråd
  • Emae26
    Långbenopluto skrev 2023-01-14 19:27:25 följande:

    Jag ser ett negativt test. 

    När skulle mensen ha kommit?


    Samma här, men kanske påväg att bli positivt? Skulle fått mens igår nämligen, och den brukar vara punktlig
  • Anonym (Hokus)

    Nej, jag ser tyvärr inget. Så där ser mina negativa test ut. Sen kan du ju vara gravid ändå förstås! Men det finns inget i testet som antyder att det kommer bli ett plus senare, just nu. 

  • svansmamman

    Jag tycker också testet ser solklart negativt ut. Är du helt säker på när du hade ägglossning? Jag tänker med tanke på att du säger att du passerat BIM. Det är nämligen inte möjligt att passera BIM om man inte är gravid, annars kommer mensen när den ska. Du hade förmodligen senare ägglossning än du tror, alternativt att du inte ägglossat alls. ☺️

  • Emae26

    Okej sant, det kan nog vara så, tack för svaren! Är inte helt säker på exakt när ägglossningen var. Men får nog vänta några dagar och se! :)

  • Jag är bara jag
    Emae26 skrev 2023-01-14 21:25:12 följande:
    Okej sant, det kan nog vara så, tack för svaren! Är inte helt säker på exakt när ägglossningen var. Men får nog vänta några dagar och se! :)
    Om du inte vet när äl inföll vet du inte heller när mensen ska komma. Vänta två dagar och testa igen.
  • svansmamman
    Emae26 skrev 2023-01-14 21:25:12 följande:

    Okej sant, det kan nog vara så, tack för svaren! Är inte helt säker på exakt när ägglossningen var. Men får nog vänta några dagar och se! :)


    Precis! Om du har anledning att tro (eller bara hopp) om att vara gravid kan du alltid testa igen om ett par dagar. Vid en graviditet fördubblas nämligen mängden hormon i kroppen ungefär varannan dag och så pass tidigt gör det stor skillnad för testresultatet. 


    Jag håller tummarna för att utfallet blir vad än du önskar! ❤️

  • Anonym (Hoppas)


    Vad ska man tro? Blev lite starkare strax efter 5 min. Rfsu testa tidigt bim -5
  • Anonym (H)
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-01-16 07:22:02 följande:
    Vad ska man tro? Blev lite starkare strax efter 5 min. Rfsu testa tidigt bim -5
    Är bilderna tagna inom den angivna avläsningstiden är de positivt. 
  • Anonym (Hoppas)
    GuldKvinnan skrev 2024-01-16 11:16:34 följande:

    Köp ett digitalt test istället så slipper du försöka tolka, då får du svart på vitt :)


    Har beställt nu 😁
Svar på tråden Tolkningstråd