Det bästa du kan göra är att sluta fokusera på förhållande.
Gör dig oberoende känslomässigt genom att finna dig själv.
Sådana som vi går tiden fortare för i huvudet. 2 dagar för en normal är ca 2 veckor eller 2 månader för oss. O det gör en stressad, får oss att må dåligt, skapar mycket oro.
Speciellt när det där svaret inte kommer på 2 veckor kanske. Det känns som en evighet för oss.
Vi har kapacitet till andra saker. Vi är snabbare i tänket och kanske i kroppen än många. Vi hinner med att göra så mycket mer än "normala". Bara det att vi fastnar lätt på saker som får oss att må dåligt så uppgivenheten blir ett faktum och vi glömmer att leva under tiden istället.
Jag har gett upp vad gällande förhållande helt och hållet. Jag kommer inte att passa för förhållande försen jag finner mig ett lugn inom mig. O det kommer jag inte att nå alls försen jag har löst den ekonomiska biten.
Mitt tips är att finna dina mål i livet utöver relationsbiten / bitarna. Och satsa hårt på det innan du står där som en loser en dag.
Spelar ingen roll om man har en diagnos eller inte. Du fungerar på ett visst sätt så det handlar om att lära känna dig själv och veta vad du är kapabel till och inte låta dig begränsas av folk som aldrig skulle klara av saker som du klarar.
Hade jag varit du så hade jag sparat ihop 200 tusen. Fullt fokus på det. O sedan åkt utomlands för att endast komma tillbaka och arbeta under sommar månaderna. Kanske fixa dig en familj på vägen som du inte spenderar din tid med konstant utan som sagt behöver lämna en period i taget för att arbeta lite.
En del säger borderline. Det sa din läkare att du inte har. En del säger Adhd. Det sa min läkare att jag inte har. Vad jag har haft är komplex ptsd samt haft stora förluster vad gällande familje relationer som barn och mycket våld.
Fastna inte på vad andra säger.. utan lyssna på dig själv. Lär känna dig själv.
Jag kom på det här försent. Eller jag kom hem igen ifrån en utlandsresa och var pepp i 1 år och sedan sjönk jag och fastnade helt enkelt igen. Skulle ha dragit igen utomlands med det samma men hade omgivit mig med så mycket folk då att jag tappade helt fokus.
Idag får jag börja om på nytt som 35 åring. O det är inte kul. Så passa på och gör rätt för dig själv innan det blir försent.