• Puttestor

    Hypotekslån som inkomst.

    Halloj. Jag har en fråga som jag hoppas någon kunnig kan hjälpa mig få svar på.


     


    Gäller ett hypotekslån eller liknande som en inkomst när det kommer till hyresvillkor vid byte av hyresrätt? Dvs är det desamma som lön, pension etc.


     


    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Hypotekslån som inkomst.
  • Anonym (A)
    Puttestor skrev 2023-01-16 19:09:47 följande:
    Hypotekslån som inkomst.

    Halloj. Jag har en fråga som jag hoppas någon kunnig kan hjälpa mig få svar på.


     


    Gäller ett hypotekslån eller liknande som en inkomst när det kommer till hyresvillkor vid byte av hyresrätt? Dvs är det desamma som lön, pension etc.


     


    Tack på förhand.


    Nej, det räknas inte som inkomst.
  • Anonym (A)

    Dessutom, hur kan du ha ett hypotekslån on du hyr lägenhet? Äger du en fastighet också?

  • Hjärterdam89

    Helt otroligt att du på riktigt att ett LÅN räknas som en inkomst och som kan användas som garant för en hyresrätt. Jag skrattar så jag nästan spricker!

  • Puttestor
    Anonym (A) skrev 2023-01-16 19:24:38 följande:

    Dessutom, hur kan du ha ett hypotekslån on du hyr lägenhet? Äger du en fastighet också?


    Fritidshus. Men tack för svaret! 
  • Kockobello
    Hjärterdam89 skrev 2023-01-16 19:28:13 följande:

    Helt otroligt att du på riktigt att ett LÅN räknas som en inkomst och som kan användas som garant för en hyresrätt. Jag skrattar så jag nästan spricker!


    Man slutar aldrig att förvånas. 
  • Puttestor
    Hjärterdam89 skrev 2023-01-16 19:28:13 följande:

    Helt otroligt att du på riktigt att ett LÅN räknas som en inkomst och som kan användas som garant för en hyresrätt. Jag skrattar så jag nästan spricker!


    Om du tänker en liten bit längre så kan du kanske tänka att det gällde sammanhanget vid hyresvillkor. Och varför attityden?
  • EnAnonumius
    Puttestor skrev 2023-01-16 19:32:04 följande:
    Om du tänker en liten bit längre så kan du kanske tänka att det gällde sammanhanget vid hyresvillkor. Och varför attityden?
    Och om du tänker efter lite själv, så är inte inkomster och lån samma sak. D.v.s ett lån kan aldrig räknas som inkomst i något sammanhang alls.

    Lån räknas som utgift i alla olika sammanhang.. Det vet de flesta som kan just detta med att tänka lite längre som sagt...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hypotekslån som inkomst.