• Anonym (Göra slut)

Min kille vill tvinga mig till hans gym

Lite knäpp med rubriken, men nu fattar jag verkligen inte vad min kille håller på med!

Under ett års tid har min kille som tränar crossfit tjatat att jag ska träna tillsammans med honom, han påstår att vi ska ha mer tid ihop och att det vore trevligt eftersom det finns andra par som tränar ihop där på hans gym. Jag hatar gym utan håller mig till simning och skogspromenader. Haft många diskussioner gällande att han inte respekterar vad jag vill och säger, så han slutade tjata under ca en månad och nu igår så började han igen och sa att det finns klasslektioner för nybörjare och att det finns ett presentkort som han funderar på att köpa som min födelsedagspresent?

Nu vill jag bara gråta, hur egoistisk kan man vara

• Svar på tråden Min kille vill tvinga mig till hans gym
  • Anonym (Ditt val)

Så länge min man inte följer med mig på Latino dans så slipper jag. de aktiviteter han gillar.

• nihka
    Anonym (Göra slut) skrev 2023-01-17 18:43:47 följande:

Lite knäpp med rubriken, men nu fattar jag verkligen inte vad min kille håller på med!

Under ett års tid har min kille som tränar crossfit tjatat att jag ska träna tillsammans med honom, han påstår att vi ska ha mer tid ihop och att det vore trevligt eftersom det finns andra par som tränar ihop där på hans gym. Jag hatar gym utan håller mig till simning och skogspromenader. Haft många diskussioner gällande att han inte respekterar vad jag vill och säger, så han slutade tjata under ca en månad och nu igår så började han igen och sa att det finns klasslektioner för nybörjare och att det finns ett presentkort som han funderar på att köpa som min födelsedagspresent?

Le förväntansfullt mot honom när du berättar att det finns en kurs i konstsim på simhallen där du går och att du funderar på att köpa honom en klädsam blommig badmössa och presentkort på en helkroppsvaxning i födelsedagspresent {#emotions_dlg.djavulsk}
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Alessia

Simmar din kille tillsammans med dig? Går han skogspromenader tillsammans med dig? Inte någon enstaka gång utan med viss regelbundenhet för att han tycker att ni då utövar en aktivitet tillsammans och "ser mer av varandra"? Är det så kan det väl vara rimligt att du prövar på hans gymförslag. Gillar han inte simning och promenader har du ju ett hållbart argument - ni gillar olika saker i motionsväg och du ser ingen anledning att ändra på hans intresse och inte heller att han ska ändra ditt, punkt!!

• Anonym (A)
    nihka skrev 2023-01-17 18:53:16 följande:
    Le förväntansfullt mot honom när du berättar att det finns en kurs i konstsim på simhallen där du går och att du funderar på att köpa honom en klädsam blommig badmössa och presentkort på en helkroppsvaxning i födelsedagspresent {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (horan)

Du borde vara glad att han vill ha med dig. Många killar är tvärt om. De vill inte ha med sina partner dit för att kunna roa sig med andra brudar där utan att ha någon svartsjuk hängandes över axeln. Dessutom så vänstras det en hel del ska du veta. 
  • Anonym (Göra slut)
    nihka skrev 2023-01-17 18:53:16 följande:
    Alessia skrev 2023-01-17 18:58:35 följande:

Simmar din kille tillsammans med dig? Går han skogspromenader tillsammans med dig? Inte någon enstaka gång utan med viss regelbundenhet för att han tycker att ni då utövar en aktivitet tillsammans och "ser mer av varandra"? Är det så kan det väl vara rimligt att du prövar på hans gymförslag. Gillar han inte simning och promenader har du ju ett hållbart argument - ni gillar olika saker i motionsväg och du ser ingen anledning att ändra på hans intresse och inte heller att han ska ändra ditt, punkt!!

Han gillar inte simning men kör promenader med mig om vädret är bra. Jag har aldrig gillat gym och självklart har jag provat att träna crossfit två gånger innan jag beslutade mig för att jag inte gillar det. 

Jag vet inte varför han tjatar, vi äter middag ihop varje kväll liksom och spendera helger med olika aktiviteter så det för mycket om vi ska umgås 24/7
  • Anonym (Investera i relationen)

Tycker det är fint hur han försöker göra sitt intresse till ert gemensamma intresse. Man bör vara öppen för bådas intressen och ge dem en chans. Blir de era gemensamma intressen så kan det vara något som verkligen gynnar er relation över tid. Allt för många par växer i sär och tillslut tappar intresset för varandra helt. Du har inget att förlora på att prova ett nytt hälsosamt intresse och är det inte kul efter nybörjarkursen så lär han inte tjata mer. Du kanske inte vill att han ska simma med dig, men det här verkar verkligen vara viktigt för honom. Någon annan gång så brinner du för något som är viktigt för dig och då uppskattar du nog om han försöker engagera sig lite. 

• Anonym (äää)

Han menar säkert väl men det blir ju fel om du känner dig tvingad. Har du talat om för honom att du känner så? 

• Anonym (tvång?)

Han tjatar kanske lite väl mycket, men vari ligger tvånget? Och gråter du varje gång han vill göra något tillsammans med dig som du inte vill?

• Anonym (Svar på tal)

Varför bryr du dig så mycket...? Jag ska ge dig förslag på lämpliga svar.

Han: Du borde gymma, vi får tid ihop, andra par blablabla
    Du: Nej tack, jag känner inte för att gymma utan föredrar att simma eller gå i skogen.
    Han: Ja men..... blablabla
    Du: Som sagt, jag känner inte för det.
    Han: (Invändningar) blablabla
    Du: Det är bara så jag känner (inga fler svar).

Han: Det finns nybörjarklasser vettu! Jag funderar på att köpa ett presentkort åt dig när du fyller år!
    Du: Det är väldigt snällt av dig men som du vet så känner jag inte för att gå till gym så det vore slöseri på pengar. (Upprepa samma svar som i första scenen)

Han: Grattis älskling, här har du ett gymkort! Jag har betalat för ett helt år åt dig!
    Du: Tack så mycket för presenten älskling, men som du vet så känner jag verkligen inte för att gymma så det är bättre att du behåller gymkortet själv.

Gå inte in i diskussioner. Gå inte i försvar. Du behöver inte förklara varför du inte vill gymma. Skit i att han tjatar, ge bara samma svar om och om igen. Jag känner inte för det och det är bara så jag känner (insert axelryckning).

Jag skulle inte kalla honom egoistisk, tvärtom. Han inbillar sig att det här vore bra för er, att göra något ihop som par, och det är ju gulligt. Det som inte är ett dugg gulligt är att han inte lyssnar på vad du säger, så då får du upprepa samma sak om och om igen, lugnt och sansat. Sätt gränser och håll på dem.
Svar på tråden Min kille vill tvinga mig till hans gym