• Anonym (Dra på trissor)

Du får veta att din partner eller dejt letar pantburkar på fritiden. Hur reagerar du?

Du träffar en person som du fattat tycke för eller till och med är tillsammans med. Då berättar vederbörande att hen letar pantburkar på fritiden. Nu pratar vi om en individ som har ett arbete där hen tjänar runt 30 000+ i månaden men trots det väljer att leta pantburkar. Hur tar du det? Nu pratar vi inte bara om en som tar burkar som råkar ligga på marken under en skogspromenad, utan som aktivt ränner runt i syfte att norpa åt sig burkar i ekonomiskt syfte. 
    Personen som gör det är i övrigt helt normal: Psykiskt frisk, eget boende, tränar aktivt, gillar att hitta på saker på fritiden. 

Jag dejtar en sådan just nuObestämd Vet inte hur man ska ställa sig till detta. 

• Svar på tråden Du får veta att din partner eller dejt letar pantburkar på fritiden. Hur reagerar du?
  • Anonym (Kvinna 39)

Jag skulle dumpa direkt. Ett fullständig oacceptabelt beteende hos en som inte behöver hålla på så. Dessutom tar hen inkomst från de som verkligen behöver pengarna! Jag skulle tro att det är något fel på personen.

• Anonym (G)

Jag hade höjt på ögonbrynen för detta. Inte de som springer en runda då tar upp pant, inte de som tar upp i närområdet men högavlönad vars hobby är att leta pantburkar hade även jag tyckt varit märkligt. Det känns som andra skulle ha bättre nytta av dessa.

• Anonym (G)

Kan ju vara en rest efter fattig barndom som han borde släppa.

• Anonym (Oj)
    Anonym (Dra på trissor) skrev 2023-01-18 18:57:35 följande:
    Du får veta att din partner eller dejt letar pantburkar på fritiden. Hur reagerar du?

Du träffar en person som du fattat tycke för eller till och med är tillsammans med. Då berättar vederbörande att hen letar pantburkar på fritiden. Nu pratar vi om en individ som har ett arbete där hen tjänar runt 30 000+ i månaden men trots det väljer att leta pantburkar. Hur tar du det? Nu pratar vi inte bara om en som tar burkar som råkar ligga på marken under en skogspromenad, utan som aktivt ränner runt i syfte att norpa åt sig burkar i ekonomiskt syfte. 
    Personen som gör det är i övrigt helt normal: Psykiskt frisk, eget boende, tränar aktivt, gillar att hitta på saker på fritiden. 

Jag dejtar en sådan just nuObestämd Vet inte hur man ska ställa sig till detta. 

Är du fortfarande tillsammans med honom, det är ganska längesedan du skrev sist?
  • Långbenopluto

Jag hade inte reagerat alls, det är väl bara bra att denne både gör nåt för miljön OCH ute och rör sig.

• Tecum
    Långbenopluto skrev 2023-01-18 19:42:49 följande:
    Jag hade inte reagerat alls, det är väl bara bra att denne både gör nåt för miljön OCH ute och rör sig.
    Håller med, det verkar vara en hobby där han förenar nytta med nöje. Ett utslag av samlarvurm.
  • DVQ
    Tecum skrev 2023-01-18 19:58:52 följande:
    Håller med, det verkar vara en hobby där han förenar nytta med nöje. Ett utslag av samlarvurm.
    Håller i stort med. Men det beror också på hur han är i övrigt.

Jag hade nog varit en smula vaksam på andra tecken på snålhet eller hoardingbeteende.
    Men om det bara är en slags hobby, kanske för att göra motionerandet roligare eller så, hade jag inte haft några som helst problem med det.
  • Kockobello
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2023-01-18 19:04:40 följande:

Jag skulle dumpa direkt. Ett fullständig oacceptabelt beteende hos en som inte behöver hålla på så. Dessutom tar hen inkomst från de som verkligen behöver pengarna! Jag skulle tro att det är något fel på personen.

Det är helt ok. 

Vem bryr sig? 
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2023-01-18 20:17:04 följande:
    Det är helt ok. 

Vem bryr sig? 
    Du kanske tycker titta på tv är vettigare? 
Svar på tråden Du får veta att din partner eller dejt letar pantburkar på fritiden. Hur reagerar du?