• björkmamma

Doppresent till pojke

Har någon förslag på vad man kan önska sig åt lillkillen när han ska döpas?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-24 23:10:21:
    Nu är han döpt.
    Han fick polissparkbil, pengar, HD-tank-spargris, sångbok, dopflagga, bestick, servis, skyddsängel..bara fina saker.

• Svar på tråden Doppresent till pojke
  • mammisen1

hej
    jag tyckte med att det va jätte svårt att önska sig nåt till min lilla lilleman. Men vi fick jätte mycket bra grejer. Vi fick:
    * reg skylt till vagn
    * Mätsticka att hänga på väggen
    * Doptavla
    * armband

hoppas det hjälper dig nåt

• Jessica24

* Presentkort hos en fotograf (passar kanske bra att fotograferas på 1-årsdagen)
    * Sagoböcker (Elsa Beskow eller Astrid Lindgren)
    * Träd (T.ex. ett frukträd som blir barnets. Om man har trädgård dvs)

/Jessica24

• lillskrutten 05

Fina sagoböcker önskade vi till sonen och det tycker jag var jättebra. Tycker det blir lite tråkigt med alla sparbössor och fotoalbum, vilka vi ändå fick två, resp en av. Han fick också ett par jättefina joggingskor, PUMA, vilka passar jättebra nu till våren och han springer ute mer.

• Ceca

Min son fick en stol med musse pigg och hans namn målat på den, jättefin att ha i sitt rum. Han fick också en veteran motorcykel (prydnad), sagoböcker, pengar till fonder, en body med hans namn och födelsedatum tryckt på, tallrik med hans namn, sparbössa, fotoalbum, portvin att öppna på 20-årsdagen och mycket annat som jag inte kommer på nu men jag hoppas att du har fått lite tips iallafall.

• maja3

Skor ( min pojke fick coola nikeskor som vi sen kunde byta till uppskattad storlek)
    Dopflagga(finns i guldsmedsaffärer, med plats för gravyr, kul att ta fram vid dop o födelsedagar att duka med)

• Fröken Stålhand

Vi fick en jättefin avgjutningssats (179:- Akademibokhandeln el Barnens Hus) med ram att sätta bild på barnet. Finns i blå, grön och rosa. Har bild i gaklleriet men har inte satt dit foto på sonen än...

• mammao

Detta fick min son bl.a
    *En stol med hans namn, passar bra på hans rum.
    *Min skattkammar- böcker 1+2
    *Den silvriga barn boken (sång bok med cd)
    *Ett födelsedags tåg, man sätter siffran, tex nr2 och använder 2 vagnar att ställa ljus i.
    Funkar upp till 6 års ålder.
    *id-bricka i guld med kedja- tradition
    *Tripp trapp stol
    *cykel stol + hjälm
    *en etsning i form av en skyddsängel.
    *en gung-larv, blev väldigt uppskattad senare.

Vi fick inte ett endaste album eller sparbössa, TACK! En liten ask i tenn för tappade tänder fick vi dock. Men det var min mamma som ville skoja lite sidan om *L*

• björkmamma

Tack för alla tips!!

• Gryntroll

Namnpall! pallen har namnet utsnidat på ovansidan och varje bokstav kan tas bort, som ett pussel. Superpoppis hemma hos oss och användbar! Vi har själva beställt och gett i doppresent och det blev mycket uppskattat. (Finns hos Bonde of Sweden ev även andra ställen).

• Gryntroll

Förresten, vi köpte själva en liten solid mässingskompass till sonen nu i höstas som doppresent från oss. Kompassen är en nyckelring och ca 3, 5 cm i diameter med ett litet lock som man öppnar (från stanley london el liknande). Vi graverande framsidan med sonens namn och baksidan med "från mamma och pappa på dopdagen". Dfötterna fick ett guldhjärta med kedja med samma text på kortsidan och hennes namn på framsidan.

Svar på tråden Doppresent till pojke