• Anonym (Jennie)

    Jag vill skiljas och han låtsas som det regnar

    Jag vill skiljas.
    Vi hänger kvar för barnen och ekonomins skull, men varje period han är ledig (skiftgång) kryper det i skinnet på mig. Jag mår så dåligt i hans närhet och han struntar hela tiden i de regler som vi diskuterat fram ska gälla för barnen. 
    Jag får ta alla fajter om sänggående, läxor, godis och allt vad det kan vara. 


    En av de värsta sakerna är att att han låtsas som ingenting! Som att allt vore frid och fröjd. Som om han inte tagit det på allvar att jag vill bort från honom. 


    Behöver ventilera.
    Känner någon igen sig?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-22 08:14
    Känsliga Rummet/Anonyma diskussioner:
    Känsliga Rummet ska präglas av extra respekt för individen. Det här är platsen för tröst, råd och stöd så använd silkesvantar här. I Känsliga Rummet kan medlemmar vara anonyma, vilket är en förmån de ej bör missbruka.
  • Svar på tråden Jag vill skiljas och han låtsas som det regnar
  • Anonym (Gör slag i saken)
    Anonym (Jennie) skrev 2023-01-20 17:48:48 följande:
    Jag vill skiljas och han låtsas som det regnar

    Jag vill skiljas.
    Vi hänger kvar för barnen och ekonomins skull, men varje period han är ledig (skiftgång) kryper det i skinnet på mig. Jag mår så dåligt i hans närhet och han struntar hela tiden i de regler som vi diskuterat fram ska gälla för barnen. 
    Jag får ta alla fajter om sänggående, läxor, godis och allt vad det kan vara. 


    En av de värsta sakerna är att att han låtsas som ingenting! Som att allt vore frid och fröjd. Som om han inte tagit det på allvar att jag vill bort från honom. 


    Behöver ventilera.
    Känner någon igen sig?


    Men sätt i gång då, skicka in ansökan, börja titta på annat boende osv. Och gör det öppet, då fattar han kanske. Om inte, så låt honom stå där när du flyttar.
  • Anonym (Misandri)
    Anonym (Gör slag i saken) skrev 2023-01-20 17:50:57 följande:
    Om inte, så låt honom stå där när du flyttar.
    De flesta kvinnor förväntar sig att mannen flyttar, och att de själva kan bo kvar med barnen.

  • Anonym (Jennie)

    Jag kan inte. Sitter fast ekonomiskt och jag vill dessutom ha bostaden. Den betyder massor för mig, men nästan inget för honom. 


     

  • Anonym (Vägval)
    Anonym (Jennie) skrev 2023-01-20 18:02:33 följande:

    Jag kan inte. Sitter fast ekonomiskt och jag vill dessutom ha bostaden. Den betyder massor för mig, men nästan inget för honom. 


     


    Men har du ens råd att köpa ut honom? Eller är det en hyresrätt som du går och hoppas att han lämnar frivilligt?

    Det här med att hänga kvar för barnen.. Tänk på att barn lär av vad de ser. Är det denna bilden av kärlek ni vill förmedla till era barn? 

    Har du verkligen inte ekonomiska medel att skiljas och bo själv med delad vårdnad? Inte ens med bostadsbidrag?

    Ibland står valet mellan pest eller kolera.. 
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Vägval) skrev 2023-01-20 18:10:53 följande:
    Men har du ens råd att köpa ut honom? Eller är det en hyresrätt som du går och hoppas att han lämnar frivilligt?

    Det här med att hänga kvar för barnen.. Tänk på att barn lär av vad de ser. Är det denna bilden av kärlek ni vill förmedla till era barn? 

    Har du verkligen inte ekonomiska medel att skiljas och bo själv med delad vårdnad? Inte ens med bostadsbidrag?

    Ibland står valet mellan pest eller kolera.. 

    Nej, jag har inte råd att köpa ut honom. Jag har inte ens råd att leva utan honom. Sitter i en riktig sax. Och han skulle inte kunna bo här utan mig. 


    Vi är gifta men barnen är mina. Men han har varit med sedan yngsta föddes och de ser honom som pappa.


    Men nog om det.
    Jag är inte ute efter råd. Ni kan inte hjälpa mig med situationen så.
    Det jag behöver är att ventilera.

  • Anonym (Misandri)
    Anonym (Jennie) skrev 2023-01-20 18:02:33 följande:

    Jag kan inte. Sitter fast ekonomiskt och jag vill dessutom ha bostaden.


     
    Vad var det jag sa.. Den klassiska mansfällan. Kvinnan tröttnar på mannen och kastar ut honom.

  • Anonym (Vägval)
    Anonym (Jennie) skrev 2023-01-20 18:21:04 följande:

    Nej, jag har inte råd att köpa ut honom. Jag har inte ens råd att leva utan honom. Sitter i en riktig sax. Och han skulle inte kunna bo här utan mig. 


    Vi är gifta men barnen är mina. Men han har varit med sedan yngsta föddes och de ser honom som pappa.


    Men nog om det.
    Jag är inte ute efter råd. Ni kan inte hjälpa mig med situationen så.
    Det jag behöver är att ventilera.


    Ah sorry, ja du skrev ju faktiskt att det var ventilera du behövde. Fel av mig. 

    Har inte varit riktigt i din sits, men det låter fruktansvärt och inget öde som någon människa förtjänar. Och det låter som att ni båda två sitter i en riktig skitsituation som ingen av er vill vara i men inte kan ta er ur. Mina sympatier till dig, och även till honom.


  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Vägval) skrev 2023-01-20 18:53:15 följande:
    Ah sorry, ja du skrev ju faktiskt att det var ventilera du behövde. Fel av mig. 

    Har inte varit riktigt i din sits, men det låter fruktansvärt och inget öde som någon människa förtjänar. Och det låter som att ni båda två sitter i en riktig skitsituation som ingen av er vill vara i men inte kan ta er ur. Mina sympatier till dig, och även till honom.
    Nej, han har det nog inte så kul heller.
    Eller vad vet jag?
    Han låtsas ju som allt är fixbart.
    Det tåget har gått för länge sedan. 
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Misandri) skrev 2023-01-20 18:40:25 följande:
    Vad var det jag sa.. Den klassiska mansfällan. Kvinnan tröttnar på mannen och kastar ut honom.
    Han vill ju inte bo i det ändå. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Jennie) skrev 2023-01-20 19:02:24 följande:
    Han vill ju inte bo i det ändå. 

    Och vill ge dig sin del av lägenheten gratis? 

Svar på tråden Jag vill skiljas och han låtsas som det regnar