• Anonym (Tacksam)

Kan man ge en present till sin tandläkare?

Hej!

Jag har under två års tid gått till en tandläkare och reglerat mina tänder (jag är i medelåldern och har mått väldigt dåligt över mina tänder hela livet). Nu närmar det sig att jag ska få plocka ut tandställningen. Både tandläkaren och hans assistent har varit fantastiska under den här tiden...alltid så förstående och vänliga osv Jag är väldigt tacksam både över att ha fått hjälp att fixa mina tänder men också över bemötandet jag fått.
    Vore det olämpligt att ge en liten present till tandläkaren och hans assistent vid sista besöket? Visst, det är deras jobb och dom får lön för det dom gör, men ändå? Eller är det risk att det blir "fel"?

• Svar på tråden Kan man ge en present till sin tandläkare?
  • Mimosa86

En blomma är väl alltid trevligt och uppskattande utan att bli too much 

• Anonym (Hmm..,,)

Jag tycker det låter jätte märkligt. Jag har varit väldigt nöjd med vissa operationer och bemötande i vården har nästan alltid varit bra. Men att ge present vore bara knäppt. Man kan vara trevlig och tacksam ändå.

Dessutom är tandläkare svindyrt. Vad tänkte du ge? 

• Anonym (Ok)

Vars en blomma eller något gott att sätta i personalrummet. 

Min syster ä tandsköterska och det inte vanligt, tvärtom ovanligt. Men det har hänt och de har inte tagit illa upp, tvärtom.

• Anonym (Tacksam)
    Anonym (Hmm..,,) skrev 2023-01-21 15:03:39 följande:

Jag tycker det låter jätte märkligt. Jag har varit väldigt nöjd med vissa operationer och bemötande i vården har nästan alltid varit bra. Men att ge present vore bara knäppt. Man kan vara trevlig och tacksam ändå.

Ja, jag vill ju inte att det ska bli märkligtObestämd Men vi har setts minst varannan månad i 2 år så man har ju ändå fått en "relation" till varandra... Jo, det är svindyrt egentligen men nu har jag inte behövt betala (fått igenom av försäkringskassan) då jag haft så pass stora problem med mitt bett.

Såg någon mugg med ett roligt tandläkar-citat. Finns liknande fast med tandsköterska, så jag tänkte väl mig något sånt i sådana fall...
  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (Ok) skrev 2023-01-21 15:04:13 följande:

Vars en blomma eller något gott att sätta i personalrummet. 

Min syster ä tandsköterska och det inte vanligt, tvärtom ovanligt. Men det har hänt och de har inte tagit illa upp, tvärtom.

Tack! Då vet jag hur det kan tolkas av någon som jobbar inom tandvårdenGlad
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Tacksam) skrev 2023-01-21 15:11:18 följande:
    Ja, jag vill ju inte att det ska bli märkligtObestämd Men vi har setts minst varannan månad i 2 år så man har ju ändå fått en "relation" till varandra... Jo, det är svindyrt egentligen men nu har jag inte behövt betala (fått igenom av försäkringskassan) då jag haft så pass stora problem med mitt bett.

Såg någon mugg med ett roligt tandläkar-citat. Finns liknande fast med tandsköterska, så jag tänkte väl mig något sånt i sådana fall...
    Inga problem. Nästa alla gillar att bli uppskattade för sitt arbete. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Hmm..,,) skrev 2023-01-21 15:03:39 följande:

Varför skulle det vara märkligt och knäppt? Jag har haft långvariga/återkommande patienter som lämnat en present i samband med att de skrivits ut. Oftast något fika till personalrummet, det är mycket uppskattat. Precis som att ge barnens pedagoger en avslutningspresent.
  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (M) skrev 2023-01-21 15:14:06 följande:
    Varför skulle det vara märkligt och knäppt? Jag har haft långvariga/återkommande patienter som lämnat en present i samband med att de skrivits ut. Oftast något fika till personalrummet, det är mycket uppskattat. Precis som att ge barnens pedagoger en avslutningspresent.
    Ja, jag tänkte också på jämförelsen med att ge barnens pedagoger presenter vid jul och skolavslutningar.... För mig är det ingen större skillnad. Man är tacksam och vill visa det. Jobbar du inom tandvård eller annat? Fika är ju inte dumt men jag har ingen aning hur mycket man ska köpa då så att det räcker till alla... Ingen aning om hur många som jobbar där.
  • Anonym (M)
    Anonym (Tacksam) skrev 2023-01-21 15:19:21 följande:
    Ja, jag tänkte också på jämförelsen med att ge barnens pedagoger presenter vid jul och skolavslutningar.... För mig är det ingen större skillnad. Man är tacksam och vill visa det. Jobbar du inom tandvård eller annat? Fika är ju inte dumt men jag har ingen aning hur mycket man ska köpa då så att det räcker till alla... Ingen aning om hur många som jobbar där.
    På en vårdavdelning, men principen är ju densamma. Kopparna blir en fin present, tycker jag, så kör på det! De kommer säkert uppskatta det. Det blir mer personligt också, till bara de två som du har en relation till. På en vårdavdelning är man så många som har hand om samma patient så där är det smidigare att köpa en tårta eller godis till personalrummet.
  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (M) skrev 2023-01-21 15:24:12 följande:
    På en vårdavdelning, men principen är ju densamma. Kopparna blir en fin present, tycker jag, så kör på det! De kommer säkert uppskatta det. Det blir mer personligt också, till bara de två som du har en relation till. På en vårdavdelning är man så många som har hand om samma patient så där är det smidigare att köpa en tårta eller godis till personalrummet.
    Tack för input!Solig
Svar på tråden Kan man ge en present till sin tandläkare?