• Tryggen

    Gravid v.2, smärtor från livmodern?!

    Hej, jag och min man försöker bli gravida. Jag har ännu inte kunnat ta något test eftersom det är för tidigt. Exakt om en vecka är mensen förväntad. Om jag är gravid så är det vecka 2+4 nu. Jag har till och från i två dygn nu haft smärtor från magen Och jag känner att det kommer från livmodern. Är alltså inte ?jag måste bajsa-ont? måste jag betona. 


    jag tycker det känns konstigt att ha dessa smärtor redan nu. Är som en mensvärk fast att det sitter högre upp än äggstockarna. Jag har en son på 2,5 och hade innan hans graviditet ett missfall som påminner lite om denna smärta. Med min son hade jag molande värk i v.4 och sen kätteont i magen v.6 och en blödning som var att ägget fäste i livmodern. Missfallet Innan fick jag i v.6. Detta är alltså helt nytt för mig. Jag känner i hela kroppen att jag är gravid, jag känner det på mig bara. Men orolig varför det gör ont och så tidigt, blir att fundera på utomkvedeshavandeskap eller är det missfall på g? Eller är det så att livmodern växer tidigqre efter man varit gravid en gång, att det är det jag känner av? Har även varit svullen innan detta och gasig trots träning och bra kost. 

    Har någon erfarenheter av det jag skriver om teorier om vad det kan vara? 


    tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Gravid v.2, smärtor från livmodern?!
  • Jag är bara jag

    Äl är v.2+0 och embryot fäster tidigast 5 dagar efter. Så du är per definition inte ens gravid än. Möjligen fått ett befruktat ägg, men det känner man inte av.

  • Cusoon

    Utomkvedshavandeskap kan du inte känna så tidigt. Du låter väldigt oroad. Pga av gaser och svullen mage är det troligare att det är mag/tarm besvär.

  • Tryggen

    Jag förstår att det kan verka som att det är magbesvär men det är inte alls såhär det brukar kännas. Men du har rätt att det kanske beror på oro och att jag Känner efter för mycket. Min graviditet med min son slutade i att jag började störtblöda pga Moderkaksavlossning, låg sen 1,5 dygn sängliggandes på BB och förlorade massvis med blod så jag svimmade. Mycket att jag tänker på hur nästa gång kommer gå också, samtidigt som jag vill mer än allt annat få ett barn till. Imorgon ska jag ta ett sånt tidigt graviditetstest från RFSU å se vad det säger?

  • Dukallarmigdrömmare

    Ja, du oroar dig definitivt för mycket ! Du kan inte känna en eventuell graviditet så tidigt.

  • Daphodil

    Många har påpekat att det är för tidigt att veta. Förutom det, är det också väldigt svårt att spekulera i graviditet eller ej enbart baserat på symtom. Ta ett test några dagar innan bim och lycka till.

  • Syskonförsök

    Men vad roligt!! GRATTIS!

    jag hittade precis till denna tråd och skulle skriva att du absolut kan känna det så tidigt (det har jag själv också gjort!) 
    en ska alltid lita på sin egna intuition mest!

    stort grattis och försök njuta och inte oroa dig trots ditt bagage ❤️❤️❤️


    Tryggen skrev 2023-01-31 08:13:27 följande:

    Jag tog idag grav test och det visar gravid 2-3 veckor. Så mina känningar var rätt Glad


  • Tryggen
    Tack så mycket Hjärta jag känner att oavsett hur det går så har allt en mening. Har ont i magen till och från, ibland så ont att jag inte ens kan sova å känner mig begränsad i vardagen. Är i vecka 5 och vet att det kan vara att livmodern växer. Inga andra symptom än så länge, mina bröst helt som vanligt. Får se vart detta leder men fortfarande lite i chock att vi blev gravida på första försöket? Skrattande
Svar på tråden Gravid v.2, smärtor från livmodern?!