• Lisjos32

    Hur slutade det för er i liknande situation?

    Jag har skulder i dagsläget på 145000kr, 100.000 fick sambon nys om förra året då vi skulle låna mer till husrenoveringen, men jag berättade inte hela sanningen om de andra krediterna som jag hade på diverse ellos, qliro osv. Jag har köpt saker på delbetalning och också faktura som u slutändan hamnat på delbetalning för att ha pengar som räcker månaden ut. Ibland har de inte gjort det och jag har köpt på avbetalning igen så är den kända cirkeln ett faktum. 


    nu pratar vi om att låna upp lite Igen för renoveribgen och jag måste berätta ytterligare en gång om att det finns mer skulder jag betalar av på. Jag är föräldraledig med vårt tredje barn och kan endast betala minsta möjliga på krediterna för att överleva med mat för resten av inkomsten. 


    jag förstår att jag måste lägga korten på bordet fullt ut och inse att jag är shoppaholic och även spärra mig ifrån nya krediter. Men är det någon som vart i liknande situation och hur slutade det för er? Är livrädd att han vill lämna mig och bli ensamstående med tre barn och inte ha kvar min bästa andra hälft 💔 min bästa vän. 


    sist betalade han med en del av lånet så jag betalar in till han varje månad och slipper räntan men dessa 145000 andra krediterna som jag betalar av nu har han ingen aning om. 

  • Svar på tråden Hur slutade det för er i liknande situation?
  • Kockobello

    Börja arbeta fort så du kan betala av skulden. Helst igår. 

  • Kockobello

    Drar du på riktigt familjen i skiten för att handla på Ellos?

    Vad är det du handlat för 145 000? 

  • Guldnovan
    Kockobello skrev 2023-01-22 15:21:43 följande:

    Gäller väl hålla Kronofogden borta då.


    Det är ingen katastrof att hamna där. Det blir ingen försämring av situationen men en annan situation. Det är positivt på så sätt att en lösning börjar ta form och ts inte kan fortsätta som tidigare. 
    Det finns värre saker än att få införsel på lönen. Som det nu är ohållbart oavsett. 
  • Lisjos32

    Kockobello vad menar du med kronofogden? Jag betalar ju av det jag ska och har aldrig struntat i en betalning. 

  • Lisjos32

    Jag sitter just nu och spärrar mig ifrån alla kreditgivare så som qliro, klarna osv för att inte kunna köpa saker på kredit i fortsättningen 

  • Guldnovan
    Lisjos32 skrev 2023-01-22 15:30:19 följande:

    Jag sitter just nu och spärrar mig ifrån alla kreditgivare så som qliro, klarna osv för att inte kunna köpa saker på kredit i fortsättningen 


    Bra. Risken att han lämnar dig finns när allt uppdagas men det är ju inte säkert det blir så. Bara du är ärlig nu och berättar så är det ett steg i rätt riktning. Om det görs en kreditupplysning på dig så syns allt, bättre om du berättar det själv innan. 
  • Kockobello
    Lisjos32 skrev 2023-01-22 15:28:43 följande:

    Kockobello vad menar du med kronofogden? Jag betalar ju av det jag ska och har aldrig struntat i en betalning. 


    Det är jättebra. Jag  tänker att med betalningsanmärkningar blir väl typ allt svårt? 
  • Lisjos32
    Kockobello skrev 2023-01-22 15:50:55 följande:
    Det är jättebra. Jag  tänker att med betalningsanmärkningar blir väl typ allt svårt? 
    Jag har inga betalningsanmärkningar men några kreditupplysningar IOM att jag lagt om mina krediter hos Anyfin och samlat ihop några krediter med ett annat lån så sammanlagt är Anyfin och nordax 145000. Detta vet inte sambon om och IOM att vi måste ev låna mer till renoveringen så kommer detta uppdagas och ångesten är stor .. med all rätt i guess

    betalar av varje månad så jag har kvar till mat men det är knappt med dagens priser 
Svar på tråden Hur slutade det för er i liknande situation?