• Anonym (Tisdagsfrågan)

    När du går med på en dejtsida

    förväntar du dig en massa mejl i inboxen då?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När du går med på en dejtsida
  • Anonym (Tisdagsfrågan)

    Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.



    Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?



    Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.

  • Anonym (Tisdagsfrågan)

    Kanske att det är kvinnornas marknad på nätet, som en del säger.
    Män skriver till kvinnor, får sällan svar. Det... är ju inte så kul...

  • Anonym (Förstår inte)

    Vad är det egentligen för skillnad på de 2 sista alternativen? Varför fins det inget "ja"-alternativ för män, bara 2 "nej"-alternativ?

  • Shameless

    Nej, av erfarenhet så vet jag att jag som man måste i stort sett alltid vara den drivande. 

  • Anonym (Ja)

    Ja, är rätt ny på nätdejting och blev väldigt smickrad först över allt intresse innan jag fattade att alla kvinnor får den uppmärksamheten på nätdejtingsidor. Var någon veckas känsla av att jag kände mig väldigt attraktiv och att alla män gillade mig och jag var en tidlös skönhet som attraherade både pojkar, män och gubbar från 18 till 70.sedan tyvärr fort tillbaks till verkligheten där jag nog inte är så mycket av en tidlös skönhet ändå utan bara en helt vanlig tjock kvinna på 35.

  • Anonym (äää)

    Varför flera trådar med samma innehåll? Jag svarade i den andra, där jag förklarade att man får många kontaktanrop när man är ny på en sida, just för att man är ny. 

  • Anonym (mannen bakom profilen)

    Jag skapade en fejkprofil för några år sen i kvinnligt namn för att kunna spionera lite och titta runt på en sida. Hade inga bilder och gjorde ingen som helst presentation men tog ett lite halvballt namn och satte ålder på ca 30.
    Jag hann bara logga in och aktivera kontot så hade jag 5-10 mail första minuterna. Sedan rullade det på med inviter. "Hej, vem är du, vad söker du osv.." från män i alla åldrar och ( inom mina kriterier 25-50). Hälften av männen hade inga bilder .

    Jag skrev lite med ett par stycken för att vara trevlig men eftersom jag var man och inte var där för att lura nån höll jag det kort. Glömde sen bort kontot ett par år och loggade in nyligen. Tror jag bara hann  trycka på enter så hade jag 10-20 besök på min sida direkt och flera förfrågningar. Några av dem hade jag även sett på sidan gången innan. 

    Vad som blev tydligt för mig vara att männen verkade helt desperata på de sätt de sökte kontakt så snabbt. Som om att de väntat länge att få sätta klorna i första bästa hona och att att alla kvinnor flytt fältet och övergett sidan.

    Förstår verkligen stressen kvinnor måste känna av att bli bombarderade så snabbt utan att hinna reka innehållet och välja någon man själv är intresserad av.
    Jag fick nästan dåligt samvete att inte svara på mailen samtidigt som jag inte tittade in på deras sidor.

  • Anonym (mannen bakom profilen)
    Anonym (mannen bakom profilen) skrev 2023-01-24 18:16:39 följande:

    Jag skapade en fejkprofil för några år sen i kvinnligt namn för att kunna spionera lite och titta runt på en sida. Hade inga bilder och gjorde ingen som helst presentation men tog ett lite halvballt namn och satte ålder på ca 30.
    Jag hann bara logga in och aktivera kontot så hade jag 5-10 mail första minuterna. Sedan rullade det på med inviter. "Hej, vem är du, vad söker du osv.." från män i alla åldrar och ( inom mina kriterier 25-50). Hälften av männen hade inga bilder .

    Jag skrev lite med ett par stycken för att vara trevlig men eftersom jag var man och inte var där för att lura nån höll jag det kort. Glömde sen bort kontot ett par år och loggade in nyligen. Tror jag bara hann  trycka på enter så hade jag 10-20 besök på min sida direkt och flera förfrågningar. Några av dem hade jag även sett på sidan gången innan. 

    Vad som blev tydligt för mig vara att männen verkade helt desperata på de sätt de sökte kontakt så snabbt. Som om att de väntat länge att få sätta klorna i första bästa hona och att att alla kvinnor flytt fältet och övergett sidan.

    Förstår verkligen stressen kvinnor måste känna av att bli bombarderade så snabbt utan att hinna reka innehållet och välja någon man själv är intresserad av.
    Jag fick nästan dåligt samvete att inte svara på mailen samtidigt som jag inte tittade in på deras sidor.


    Något annat jag noterade var att majoriteten av männen var invandrare på sidan vilket jag inte upplevde när jag skapade kontot för några år sen.
  • Anonym (Tisdagsfrågan)
    Anonym (mannen bakom profilen) skrev 2023-01-24 18:16:39 följande:

    Jag skapade en fejkprofil för några år sen i kvinnligt namn för att kunna spionera lite och titta runt på en sida. Hade inga bilder och gjorde ingen som helst presentation men tog ett lite halvballt namn och satte ålder på ca 30.
    Jag hann bara logga in och aktivera kontot så hade jag 5-10 mail första minuterna. Sedan rullade det på med inviter. "Hej, vem är du, vad söker du osv.." från män i alla åldrar och ( inom mina kriterier 25-50). Hälften av männen hade inga bilder .

    Jag skrev lite med ett par stycken för att vara trevlig men eftersom jag var man och inte var där för att lura nån höll jag det kort. Glömde sen bort kontot ett par år och loggade in nyligen. Tror jag bara hann  trycka på enter så hade jag 10-20 besök på min sida direkt och flera förfrågningar. Några av dem hade jag även sett på sidan gången innan. 

    Vad som blev tydligt för mig vara att männen verkade helt desperata på de sätt de sökte kontakt så snabbt. Som om att de väntat länge att få sätta klorna i första bästa hona och att att alla kvinnor flytt fältet och övergett sidan.

    Förstår verkligen stressen kvinnor måste känna av att bli bombarderade så snabbt utan att hinna reka innehållet och välja någon man själv är intresserad av.
    Jag fick nästan dåligt samvete att inte svara på mailen samtidigt som jag inte tittade in på deras sidor.


    Också gjort sån profil på skoj, och har samma erfarenheter. Så det stämmer att kvinnor behöver inte ha bild eller text, det enda som räcker är att hon har en sida och gett indikationen att hon är en tjej. Hon får mejl ändå.
    För män så kvittar det hur bra bilder/text man har.
  • Anonym (Tisdagsfrågan)

    Och visst kan man förstå att det inte är så kul för kvinnor med alla desperata som föreslår ett ligg i första mejlet. Samtidigt så är det inte så kul för oss män som varken får mejl, och definitivt inga liggförslag.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kvinnor är aldrig nöjda, säger det är svårt att hitta en man samtidigt som dom bombarderas av meddelanden men ingen duger.

    Jag har aldrig haft ett förhållande.

  • Anonym (No Rush)

    Jag väntade endast på svar kvinnor, vägrade kontakta någon själv. Gjorde det hela omvänt, ingen brådska där inte.

  • Anonym (Förstår inte)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-01-24 21:25:29 följande:

    Kvinnor är aldrig nöjda, säger det är svårt att hitta en man samtidigt som dom bombarderas av meddelanden men ingen duger.

    Jag har aldrig haft ett förhållande.


    Men de bombarderas av meddelanden från män som bara vill ligga och verkar tro att det är annonser från gratishoror. Det är ju omöjligt att hitta guldkornen bland alla meddelandena. Blir ju ett heltidsjobb läsa igenom alla svar.
  • Anonym (Suck)

    Kaffedraken under olika nick med evighetslånga ältande trådar. Diagnos schizofreni asperger igång igen...

  • Meyer

    Frågan är vad som är bäst. Att endast få något enstaka svar någon gång ibland eller att behöva vada i desperata och ofta plumpa kontaktförsök.

Svar på tråden När du går med på en dejtsida