• Anonym (Vill jobba där)

Har ni fått jobb via AXfOOD/Willy:s sidan om studier eller extrajobb/timanställd?

Hej,
    jag har sökt så många gånger som butiksmedarbetare i min lokala Willy:s butik. Dessvärre har dem hela tiden velat att man INTE skall ha studier sidan om. Utan där gäller det att man enbart sätter fokus på arbetet i WIlly:s. Inte ens som timanställd. Så det har varit rätt tråkig.

Men jag funderar på om det är enbart min lokala Willy:s som då och då annonserar sådant eller har någon här funnit jobb på Willy:s och samtidigt pluggar eller i alla fall varit anställd som timvikariat, med eller utan annan sysselsättning.

Jag fortsätter söka och hoppas att jag någon gång skall få jobbet.

Jag har i alla fall endast vid ett tillfälle sett en annons där det stått: ''Timvikariat sökes'' eller vad det nu exakt stod.

Det är väl kanske inte Willy:s som butik som annonserar, utan jag har förstått det som om att det är en annat håll som skriver/sätter annonserna. AxFood möjligtvis?

Kan man inte ringa och fråga om dem ändå kan anställa timvikariat, om man nu fick avslag p.g.a att man har annan sysselsättning sidan om? Jag vet inte vilket håll som sätter upp annonsen. Det är väl AxFood? Har ni koll? Kan man ringa, tror ni?

• Svar på tråden Har ni fått jobb via AXfOOD/Willy:s sidan om studier eller extrajobb/timanställd?
  • Citronella

Min kompis dotter jobbar på Willy:s och pluggar på gymnasiet hon jobbar schema på helger och vid behov efter skolan. Hon bor i Stockholm. Du kan alltid testa andra Willy:s och andra mataffärer också om du kan tänka dig att jobba på t.ex ICA eller Coop. 

• Anonym (Ellen)

Jag säger som ovan, kolla runt med andra butiker.
    Det kan mycket väl vara så att din lokala Willys har kommit fram till att det är den typen av upplägg de vill ha. Att de hellre har ett färre antal fasta än att bygga verksamheten på timavlönade som dels kanske är unga och oerfarna och dels i  egenskap av timavlönade faktiskt också har rätt att tacka nej = mycket jobb med bemanning. 

• Anonym (Vill jobba där)
    Citronella skrev 2023-01-24 18:46:14 följande:

Min kompis dotter jobbar på Willy:s och pluggar på gymnasiet hon jobbar schema på helger och vid behov efter skolan. Hon bor i Stockholm. Du kan alltid testa andra Willy:s och andra mataffärer också om du kan tänka dig att jobba på t.ex ICA eller Coop. 

Anonym (Ellen) skrev 2023-01-24 19:44:45 följande:

Jag säger som ovan, kolla runt med andra butiker.
    Det kan mycket väl vara så att din lokala Willys har kommit fram till att det är den typen av upplägg de vill ha. Att de hellre har ett färre antal fasta än att bygga verksamheten på timavlönade som dels kanske är unga och oerfarna och dels i  egenskap av timavlönade faktiskt också har rätt att tacka nej = mycket jobb med bemanning. 

Vad gott och höra att det finns hopp om jobb på Willy:s som student/timanställd :)
Svar på tråden Har ni fått jobb via AXfOOD/Willy:s sidan om studier eller extrajobb/timanställd?