• Tue 24 Jan 2023 19:27
    2528 visningar
    3 svar
    3
    2528

    Fick idag reda på att min dotter på 23 år missbrukar droger

    Idag känns livet inte alls bra. Fick i förmiddags reda på att min dotter missbrukar kokain, hasch och ibland Tramadol. Jag har någonstans inom mig känt på mig detta och det gör inte det lättare, känner det som att det är mitt fel att jag inte "ställt" henne mot väggen tidigare. Jag fick reda på det genom en vän till henne som jag ställde frågan till då jag hade lite andra frågor då min dotter inte svarar mig ärligt. Vet att min dotter vill ha hjälp vilket känns bra men där är en stor oro för hur allt kommer bli och hur det kommer att gå. Försöker tänka positivt men det är inte lätt. Imorgon ska jag ringa till Maria Nordväst och försöka få en tid så fort det bara är möjligt för samtal om hur vi ska göra. Ville bara dela med mig lite av detta jobbiga och undrar om någon annan har varit/är i samma situation och vad för råd jag kan få.

    Mvh Mamman

  • Svar på tråden Fick idag reda på att min dotter på 23 år missbrukar droger
  • Anonym (Pappa­)
    Tue 24 Jan 2023 21:48
    #1
    +3

    Viktigaste att veta är att du inte kan lita på din dotter alls i nuläget. Förutsätt att hon ljuger då hon säger något som ens bara låter lite bra.

    Vi tog sonen och bosatte oss i sommarstugan i skogen i åtta månader. Han fick fixa och ordna, och inte träffa någon förutom oss föräldrar samt någon äldre släkting. (Vi jobbade på distans.)

  • Thu 26 Jan 2023 12:30
    #2

    Så tänker jag också. Vi har nu haft ett långt samtal med dottern där hon med egna ord fick berätta för oss , vilket såklart var väldigt jobbigt för henne. Hon vill ha hjälp och vi har kontaktat en av Mariorna och hon kommer få ett första samtal nästa vecka. Jag sa till henne att jag kommer analysera precis allt hon säger då jag inledningsvis inte tror på det hon säger. Kontanta pengar kommer hon inte få nåt mer. Vi har en lång väg framför oss och vi får ta en dag i taget.

  • Anonym (Pappa­)
    Thu 26 Jan 2023 12:41
    #3

    Vi beslagtog mobil, internet, plånbok och legitimation. (Trots att han var myndig.)

    I början fick han inte lämna tomten utan sällskap. Men efter hand lät vi honom ta promenader på egen hand. Vi hade koll på hur lång till det skulle behövas för att gå till någon som helst riskabel miljö. Vid ett tillfälle kom han inte hem då han borde, då tog vi bilen dit för att se om han var där. (Vilket han inte var.)

    Nu, ett par år senare, är han helt ren (tror vi iaf...), dricker inte ens en lättöl till maten. Däremot kommer det ta många år innan vi känner oss säkra på att han inte trillar dit igen.

Svar på tråden Fick idag reda på att min dotter på 23 år missbrukar droger