• Wed 25 Jan 2023 18:44
    7967 visningar
    2 svar
    2
    7967

    Köp av elsparkcykel till barn

    Hej,

    Snart fyller grabben år och jag tänkte överraska honom med en elsparkcykel (som han har tjatat om). Jag har hittat denna som är på kampanj https://wheelyshop.se/products/wheely-splash. Har kikat på Trustpilot och företaget verkar seriöst och har redan haft kontakt med kundsupport.

    Min frågor är:

    - Vad ska man tänka på när man köper en elsparkcykel?
    - Någon som är erfaren när det gäller att köra i regn?
    - Punkteringsfria eller luftdäck?

    Tack på förhand!Cool

  • Svar på tråden Köp av elsparkcykel till barn
  • Wed 25 Jan 2023 20:27
    #1
    +1

    Köra i regn är inga problem. Däcken är smaksak, Jag har luft för det är betydligt bättre komfort att stå på en sån. Däremot blir det punka ibland. Har fått det kanske 2 gånger per år. 
    Sen beror det på åldern. Det är en stor stöldrisk på dem tyvärr. Och många yngre som blivit avknuffade och rånade.

  • Wed 25 Jan 2023 22:08
    #2
    +2

    Det stora problemet är att kidsen med sparkcykel inte ser sig för. Väldigt sällan använder dem reflex eller belysning.

    Det är alltså ganska stora risker förknippade med detta men om ni ändå tänker göra det så se till att återkommande gå igenom lite trafiksäkerhet med honom. Till exempel att man inte bara kan svänga rakt över en väg utan att hinta korsande bilister om det.

    Sen vet jag ju inte hur gammal din son är så det kanske är onödigt. Men 15 och yngre är vettlösa i trafiken.

    Annars är det väl bra med vettiga bromsar/reflexer/lysen. 

Svar på tråden Köp av elsparkcykel till barn