• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När ska mannen ta första steget?
  • Anonym (Esset)

Aldrig. Det är bättre att han passivt lutar sig tillbaka och låter livet passera och hoppas på att en sexig 22-åring kommer och ringer på dörren till hans incellägenhet.

• Anonym (ddd)

Vad innebär "första steget"? 
    För mig innebär det att man över huvud taget frågar om att boka in en dejt. Det finns inte med i dina alternativ. 

Du kommer inte få svar på livets gåtor med alla dina nu tusentals trådar du producerat under åren. Eller ja - svar får du ju men du bryr dig inte om dem. 

• Anonym (Torsdagsfrågan)
    Anonym (ddd) skrev 2023-01-26 07:38:31 följande:

Vad innebär "första steget"? 
    För mig innebär det att man över huvud taget frågar om att boka in en dejt. Det finns inte med i dina alternativ. 

Du kommer inte få svar på livets gåtor med alla dina nu tusentals trådar du producerat under åren. Eller ja - svar får du ju men du bryr dig inte om dem. 

Citat:

Känns verkligen som att intresset att ta detta vidare finns där men ingen tar steget. Vi ligger nära varandra och håller i handen och myser, personen skickar alltid SMS efteråt och tackar för en trevlig kväll osv. Men känns som vi har fastnat. 

Är personen egentligen inte intresserad eller är personen bara blyg? Jag själv har väldigt svårt för att ta första steget. (Till att kyssas osv). 

• Anonym (19-årig flicka)
    Anonym (Torsdagsfrågan) skrev 2023-01-26 07:41:42 följande:
    Citat:

Känns verkligen som att intresset att ta detta vidare finns där men ingen tar steget. Vi ligger nära varandra och håller i handen och myser, personen skickar alltid SMS efteråt och tackar för en trevlig kväll osv. Men känns som vi har fastnat. 

Är personen egentligen inte intresserad eller är personen bara blyg? Jag själv har väldigt svårt för att ta första steget. (Till att kyssas osv). 

Ingen av er är tillräckligt intresserad av den andre. Ni har fastnat. H*n du träffar vill förmodligen mest en gratis middag, hålla handen och en trevlig kväll.
  • Anonym (What)
    Anonym (Torsdagsfrågan) skrev 2023-01-26 07:41:42 följande:
    Citat:

Hur hamnar man liggandes bredvid varandra (i dejting) utan att nått fram till kyssandet?

det är faktiskt inte så svårt, om man är attraherad och den andra håller ens hand och ligger tätt intill så lutar man sig fram och kysser personen (om man nu vill). du tvekar för mycket och verkar inte vilja det om du aldrig kommer till den punkten då du är villig att prova. Lite som o stå i dörren på ett flygplan med fallskärmen men att inte våga ta steget ut. Har du planerat för att detta är vad du vill så är det vara o bita ihop och hoppa, för mycket analys o tankar gör dig bara osäker på något du redan vet att du faktiskt vill)
  • Anonym (Wtf)

Det beror på. Om det är draken bör nog inga steg tas alls från något håll.

• Carolatom07

Det bästa är väl egentligen alltid om kvinnan tar första steget. så han kan vara säker på att vara önskad som partner. Är det inte ofta i de förhållanden där mannen varit väldigt på i början som det brukar krascha ganska snabbt, eftersom kvinnan kanske känt att hon inte riktigt valde själv utan mest "drogs med"?

• Anonym (19-årig flicka)
    Carolatom07 skrev 2023-01-26 14:49:01 följande:

Det bästa är väl egentligen alltid om kvinnan tar första steget. så han kan vara säker på att vara önskad som partner. Är det inte ofta i de förhållanden där mannen varit väldigt på i början som det brukar krascha ganska snabbt, eftersom kvinnan kanske känt att hon inte riktigt valde själv utan mest "drogs med"?

Framgår det av Torsdagsfrågan om h*n dejtar en tjej eller en kille? Eller ska vi automatiskt utgå ifrån att det är en tjej? 
  • Core

Så som samhällsklimatet ser ut idag är det bäst för mannen att vänta på kvinnans initiativ, det är något de flesta börjar få inpräntat i skallen.

Jag kritiserar inte, det är väl bra att det är så antar jag, men det hänger lite på att kvinnor blir mer initiativtagande, männen är rädd att gå för långt och i efterhand bli ifrågasatta 

• Carolatom07
    Core skrev 2023-01-27 10:40:45 följande:

Så som samhällsklimatet ser ut idag är det bäst för mannen att vänta på kvinnans initiativ, det är något de flesta börjar få inpräntat i skallen.

Jag kritiserar inte, det är väl bra att det är så antar jag, men det hänger lite på att kvinnor blir mer initiativtagande, männen är rädd att gå för långt och i efterhand bli ifrågasatta 

Ibland verkar det som om kvinnor tycker man är "för på" när man endast pratar normalt med dem och kanske inte ens har för avsikt att inleda något, mer än möjligtvis vänskap eller bekantskap. Det om något gör väl unga män osäkra.

Svar på tråden När ska mannen ta första steget?