• acarlsson

    Hjälp! – Söker Kamux Plus-PDF från 2022

    Jag köpte en bil från Kamux i November 2022, och jag köpte till en Kamux Plus-försäkring för att slippa strul om det skulle hända något tänkte jag. 
    Vet inte om det spelar någon roll men det är en XC60 2018 som gått ca 10600 mil. Kostade 419k, så det är en ganska påkostad pjäs (den dyraste bil jag köpt privat faktiskt)...
    Stolsvärmen har aldrig fungerat på bilen, men jag har aldrig tagit mig tid att felanmäla detta förrän några veckor sen, och nu vill de förstås inte stå för detta. Jag vet att jag har konsumentköpslagen på min sida, men det handlar om att lägga energi på att få rätt också, och det var som sagt därför jag köpte till Kamux Plus. 
    Säljaren skickade till mig en specifikation på vad som ingår, och den filen känns tyvärr manipulerad. Dels heter den "före 2023", dels står det till väldigt tydligt att just stolsvärme inte ingår. 
    Jag söker nu därför efter en sådan fil från 2022. Det vill säga en specifikation på vad som ingår i Kamux Plus. Är det någon medlem på Familjeliv som har fått en sådan till sig under 2022?
    Bilen köptes 2022-11-07. Felanmälan till Kamux gjordes 2022-01-06. Detta är inom 2 månader efter köpet, betyder det något?
    /Trött på bilar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-27 08:10
    Något verkar ha blivit fel på inlägget, och jag hittar ingen redigeringsfunktion. Det ska stå:

    Jag söker nu därför efter en sådan fil från 2022. Det vill säga en specifikation på vad som ingår i Kamux Plus. Är det någon medlem på Byggahus som har fått en sådan till sig under 2022?

    Bilen köptes 2022-11-07. Felanmälan till Kamux gjordes 2022-01-06. Detta är inom 2 månader efter köpet, betyder det något?
Svar på tråden Hjälp! – Söker Kamux Plus-PDF från 2022