• Carolatom07

    Vad tycker ni om utmaningen att försöka framstå som yngre än man är?

    Själv har jag gjort detta till en utmaning, och alltid lika kul när man lyckas lura folk att man är yngre än man är. Det gör också att ens självkänsla höjs och man känner sig mer duglig inför folk, får lite mer bekräftelse osv.

    Jag försöker odla mer hår, trots att jag redan har ett bra hår för min ålder (är över 40). Jag springer, går mycket och tränar, och har med tiden fått bort antydan till gubbmage och känner mig ibland mer spänstig och energisk än jag gjorde i 20-års-åldern, då jag var ganska lat och inte gärna ansträngde mig i onödan.

    Jag lyssnar på musik jag gillade i tonåren/ tidiga 20-års-åldern för att få de rätta känslorna i min utstrålning, att se yngre ut. Det är ju ofta när man får de där Wow-känslorna av musik man gillade som minnen av dåtiden kommer fram och man kan associera på ett annat sätt än man kanske vanligtvis gör i sin tråkiga vardag. Lite alkohol på det och känslan blir euforisk.

    Jag pratar helst inte heller med gubbar i 65- och uppåt-åldern, eftersom jag försöker att inte påverkas av deras slöa och inskränkta mentalitet. Och det här med att försöka undvika att påverkas av andras sätt att vara kan vara en mycket svår grej, men jag anstränger mig.

    För vissa kanske detta framstår som lite desperat, men jag känner att jag vill ta igen så mycket och få det andra har fått som jag själv gått miste om, och då resulterar det i ett sådant här beteende för min del.

    Andra har haft haft roligt, upplevt så mycket och varit attraktiva för motsatta könet. Då kan väl jag få unna mig att få ta igen åren jag gick miste om?

    Hur ser ni på dessa tips?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om utmaningen att försöka framstå som yngre än man är?
  • Fröken Allvar

    Jag undrar för det första om du verkligen gör allt detta.

    För det andra tycker jag lite synd om dig, som du beskriver dig själv. Det är i sig inskränkt att beskriva alla äldre män som att de skulle ha en inskränkt mentalitet, även om det ligger något i att äldre människor kan vara orubbliga rent generellt jämfört med mer lättpåverkade yngre människor.

    Att du känner att du missat saker i livet behöver för det tredje inte leda till att din mening med livet är att få människor att gissa på en yngre ålder än den du har. Men däremot ska du sträva efter att få det liv du vill ha, och om det är lättare för dig att få leva ett sådant liv idag jämfört med när du var yngre, och att det hänger samman med att människor idag ser dig som yngre än din verkliga ålder, så vill inte jag vara den som är den. 

  • Kockobello

    Många klipper ju av sig håret och blir gubb-tanter. 

    Haha, fy bubblan. 

  • enola
    Kockobello skrev 2023-01-28 07:18:21 följande:

    Många klipper ju av sig håret och blir gubb-tanter. 

    Haha, fy bubblan. 


    Ts är ju en man :) 
  • Carolatom07
    Grey Man skrev 2023-01-28 07:12:34 följande:

    Tycker det låter as-coolt. Kör din grej!!!


    Ja, jag tycker iden är cool och tilltalande, därför kör jag på det. Det kan vara ansträngande rent psykiskt att försöka gå upp ur sängen varje morgon med "rätt inställning", men med tiden blir det mer och mer en vana.


  • Carolatom07
    Kockobello skrev 2023-01-28 07:16:34 följande:

    Det är en mycket tilltalande idé.


    Jag tänkte väl att en del skulle tycka det ;), trots vissa kvinnor på forumet som bestämt anser att endast kvinnor över 40 har förmågan att se yngre ut, medans män över 40 inte skulle kunna det.
  • Fröken Allvar
    Carolatom07 skrev 2023-01-28 07:38:46 följande:
    Ja, jag tycker iden är cool och tilltalande, därför kör jag på det. Det kan vara ansträngande rent psykiskt att försöka gå upp ur sängen varje morgon med "rätt inställning", men med tiden blir det mer och mer en vana.
    Inställningen är det inget fel på, energin ska du behålla, och om du på det här sättet kan ta igen saker du saknade är det bra. Men kom ihåg att du är över 40 och inte kan tävla fysiskt med de helt unga hur mycket du än anstränger dig. Du behöver dock inte tävla för att vara lycklig. 
  • Carolatom07
    Fröken Allvar skrev 2023-01-28 07:06:02 följande:

    Jag undrar för det första om du verkligen gör allt detta.

    För det andra tycker jag lite synd om dig, som du beskriver dig själv. Det är i sig inskränkt att beskriva alla äldre män som att de skulle ha en inskränkt mentalitet, även om det ligger något i att äldre människor kan vara orubbliga rent generellt jämfört med mer lättpåverkade yngre människor.

    Att du känner att du missat saker i livet behöver för det tredje inte leda till att din mening med livet är att få människor att gissa på en yngre ålder än den du har. Men däremot ska du sträva efter att få det liv du vill ha, och om det är lättare för dig att få leva ett sådant liv idag jämfört med när du var yngre, och att det hänger samman med att människor idag ser dig som yngre än din verkliga ålder, så vill inte jag vara den som är den. 


    Att försöka se yngre ut och framstå som yngre leder det till att jag kan leva ett liv jag vill leva, dvs som om jag var i 25-35-års-åldern igen och inte behöver känna mig hämmad av att andra tycker att jag "bör" rätta mig i ledet och anpassa mig efter min åldersgrupp. Lite rebelliskt ändå kan jag tycka.

  • Fröken Allvar
    Carolatom07 skrev 2023-01-28 07:40:09 följande:
    Jag tänkte väl att en del skulle tycka det ;), trots vissa kvinnor på forumet som bestämt anser att endast kvinnor över 40 har förmågan att se yngre ut, medans män över 40 inte skulle kunna det.
    Kvinnor i din ålder kan du vinna över utseendemässigt om du tävlar mot dem. Det är samma liga. 
Svar på tråden Vad tycker ni om utmaningen att försöka framstå som yngre än man är?