• Anonym (Bv)

Bra receptfri behandling mot bakteriell vaginos

Någon fler här som har problem med återkommande bakteriell vaginos som testat alla olika receptfria behandlingar och kan komma med rekommendationer? Jag är gravid i andra trimestern. Har alltid haft problem med BV och tyvärr har det blivit värre efter grav. Jag har behandlat två ggr med donaxyl men det är bara bra någon vecka innan skiten kommer tillbaka. Jag brukar använda lactal balans gel vilket lindrar tillfälligt men lukten kommer oftast tillbaka dagen efter jag slutar. Googlar man finns det flera olika receptfria behandlingar. Det känns bara svårt att veta vad som kan vara värt att lägga pengar på. Någon som testat Vagi-C, Multi-gyn actigel, vernivia eller andra liknande receptfria mot BV och kan uttala sig? Är det något särskilt ni kan rekommendera? 

• Svar på tråden Bra receptfri behandling mot bakteriell vaginos
  • Anonym (Gry)

Jag fick detta för något år sen, första gången. Aldrig haft såna problem innan, vare sig före eller under graviditet.
    Jag minns inte vad de heter men jag har testat både som "piller" som man stoppar upp och sen gel i små tuber.
    Direkt när mensen är slut (för det är då det brukar börja) kör jag 2-3 dagar vid sänggående, sen försvinner det faktiskt. Så problemet är inte jättestort men enligt gyn är det bakteriell vaginos pga karaktäristika och just att det ökar direkt efter mensen. 

Svar på tråden Bra receptfri behandling mot bakteriell vaginos