• Anonym (anony­m)
    Sun 29 Jan 2023 00:57
    3418 visningar
    8 svar
    8
    3418

    Oskuld på Tinder?

    Hej! Jag behöver både skriva av mig men också gärna få lite råd. Jag är en 24 årig kvinna som är oskuld och mår dålig av detta. Har varit fast i djup depression sedan jag var 16/17 år gammal och först nu börjat ta mig ur den och har börjat ta tag i mitt liv (fått jobb osv). Innan min depression så har jag alltid varit blyg och inte vågat prata med killar/ta första steget. Jag ångrar mig djupt nu att jag aldrig varit med någon och känns som att jag har förstört hela mitt liv... Är fortfarande blyg och har dåligt självförtroende men vill gärna träffa killar och ha sex (inte bara för att förlora oskulden men också för att jag har stor sexlust). Haft Tinder 2 gånger men fegat ur varje gång det varit snack om en träff. Har inga vänner så kan inte träffa killar på krogen (vågar inte gå dit själv). Hur ska jag ta mig ur rädslan och alla negativa tankar? Vart är bästa stället att träffa killar? 
    Tacksam för alla råd jag kan få. 

  • Svar på tråden Oskuld på Tinder?
  • Sun 29 Jan 2023 01:17
    #1
    +1

    Att vara oskuld eller inte är ofta laddat alldeles i onödan. Det är (nästan) alltid lite fumligt med en ny partner ändå, så fäst inte för mycket vikt vid att du är oskuld. Leta dejter där alla andra letar dejter. Häng inte upp dig på att du är oskuld! Förr eller senare träffar du den rätta. Kul om du vågar utmana dig själv! Jag håller tummarna för att du hittar någon 🤩

  • Sun 29 Jan 2023 01:19
    #2

    Du har verkligen inte förstört ditt liv för att du är 24 år gammal och befinner dig där du är.

    Du har stora möjligheter att förändra ditt liv.

  • Sun 29 Jan 2023 01:28
    #3
    +1

    Kan säga att jag var i samma plats i livet som du är nu, psykisk ohälsa hela livet och allt. Jag ser det som att jag hade en sen start på livet, och det finns ingen "rätt" ålder att ha sex på. Sex har man när man är redo för det helt enkelt. Hade sex första gången som 23-24 åring, när jag var mogen för det helt enkelt. Du behöver inte pressa sig själv och det är inte ett race, lev ditt liv utlån vem du är helt enkelt. Utmanade mig själv som du gör, att prata med folk online, använde inte tinder men en annan dejting sida. Pratade med olika och tillslut träffade jag någon jag var intresserad av, vi var tillsammans i 6 månader ungefär och han var den första jag hade sex med, för mig var det ingen stor grej då jag la aldrig sådan stor vikt på det, det är bara nått man inte gjort förrens man gjort det helt enkelt som allt här i livet. Fortsätt att utmana dig själv, mitt liv öppnade sig totalt när jag gjorde så. Och nu är jag snart 29 och förlovad bland annat. Vill också säga att jag hade inga vänner eller gick på krogen med så var verkligen i samma sits. Ditt liv är inte förstört för att du inte haft sex, det är inte världens grej, utan nått du inte gjort än bara 

  • Anonym (Murph­y)
    Sun 29 Jan 2023 07:08
    #5
    +1
    Eurydike skrev 2023-01-29 01:17:31 följande:

    Att vara oskuld eller inte är ofta laddat alldeles i onödan. Det är (nästan) alltid lite fumligt med en ny partner ändå, så fäst inte för mycket vikt vid att du är oskuld. Leta dejter där alla andra letar dejter. Häng inte upp dig på att du är oskuld! Förr eller senare träffar du den rätta. Kul om du vågar utmana dig själv! Jag håller tummarna för att du hittar någon 🤩


    Håller med. Som man så kan jag säga att jag tycker det är lite gulligt om en tjej är oskuld, så det är inget minus. Hoppas att du träffar en snäll kille som bryr sig om dig och inte pressar. Dom finns Flört
    Bästa stället att träffa nån? Det är ju så olika, beroende på vem man är.
    Många får kontakt på nätet, så det kan man prova.
  • Anonym (Same)
    Sun 29 Jan 2023 10:52
    #6
    +1

    Samma här TS.
    Om jag någonsin skulle dejta någon skulle JAG personligen inte alls ha något emot att den andre också är oskuld. (oavsett ålder.) Det är möjligen orsaken till oskulden som kan vara negativ.

    Jag känner snarare lite obehag kring tanken att någon varit väldigt bekväm med att ligga med flera olika personer.
    Ett fåtal är okej såklart.

    Med detta menar jag inte att det är något fel på de som ligger/har legat mycket i sina liv! Bara att jag inte ser det som något positivt i sig.

    Jag har försökt förlika mig med tanken att jag aldrig kommer uppleva kärlek, romans, sex. Inget av detta.
    Jag tror helt enkelt inte det är för mig...


    Men för din skull TS, jag skulle stå stolt. Du är den du är, och du duger precis som du är!! 
    Om någon kille fattar tycke för dig så ska inte erfarenhet spela någon roll, om han är en bra människa... :)

    Jag personligen velar fram och tillbaka om jag tycker det är värt att försöka. Har varit medlem på en dejtingsida, men kände inte att de jag pratade med lockade mig så pass att jag skulle vilja träffa dem i verkligheten.... 

  • Anonym (C)
    Sun 29 Jan 2023 19:30
    #8
    +1

    Tinder är förmodligen det värsta stället du kan börja. Stället är en köttmarknad. En ligg app.. Och det är mer vanligt att människor tävlar om o hitta så många som det bara går att ligga med när dom är ute där. 

    Det bästa tipset du förmodligen kan få. Är att fundera på om det finns någonting som du skulle vilja plugga med. Då plugg och arbetsplats är det stället där dom flesta människor alltid hittar sina partners. 

    Och är det någon kille där du tycker verkar intressant, så är det ganska lugnt att försöka hitta några tillfällen där ni kan sitta enskilt o prata litegranna med varann.

Svar på tråden Oskuld på Tinder?