• abb
    Mon 30 Jan 2023 07:19
    1775 visningar
    2 svar
    2
    1775

    Orolig pappa

    Hej,

    Min sambo är gravid i v.6+4-5. Vid tillfälle förra veckan vaknade hon med väldiga smärtor som var snabbt övergående och sedan dess har det varit lugnt. Hon har viss molande värk och ömmande/växande bröst. Inga blödningar/färgade flytningar sedan det inträffade för cirka 4 dagar sedan. Jag som partner märker också av hormonella förändringar, exempelvis irritation.

    Min sambo är inte orolig för att det skulle varit ett mf/ma, men jag känner mig ganska orolig. Jag vill varken förlora ev. barn och vill heller inte att min sambo ska må dåligt och ha ont.

    Vi ska till bm i veckan, och de har sagt över telefon att allt var lugnt och att vi skulle vara lugna. 

    Vanligtvis är jag ingen orolig människa, jobbar som psykoterapeut och försöker "kbta" mig själv, men det går sådär. 

    Någon med liknande erfarenheter?

  • Svar på tråden Orolig pappa
  • Dukall­armigd­römmar­e
    Mon 30 Jan 2023 07:27
    #1

    Det som gjorde ont kan ju ex vara ligamenten som tänjs, särskilt när man ändrar position i sängen kan det göra jätteont! Det är normalt och vanligt . Även mycket molvärk är normalt så länge hon inte blöder eller annat. 


    Vid mitt MA fick jag en färsk blödning, sen blödde jag brunt flera veckor. Men den gången riktigt kände jag att det här var inte normalt och att det skulle gå fem. Så känner jag inte den här gången även om jag vart orolig om att vara med om samma.

  • Dukall­armigd­römmar­e
    Mon 30 Jan 2023 07:28
    #2

    Gå vägen , inte fem.

Svar på tråden Orolig pappa